Inlägg från: Bella 89 |Visa alla inlägg
  • Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

linnis83 skrev 2014-08-15 19:24:22 följande:

Spännande! Har ni tvillingar i släkten?

Min mormor hade bröder som var tvillingar, men ingen annan har fått det vad jag vet. Min syster har 4 barn och dom har kommit en åt gången. = )

Jobbigt med mardrömmar... Jag drömde att jag fick missfall några dagar efter plusset, men sen har det varit lugnt faktiskt. Kanske dyker upp nåt när vul närmar sig...

Väldigt många tvillingar. Nästan alla 2-ägg och dessutom en gång trillingar. Främst på mammas sida men även pappas. Plus att jag tog pergotime så det ökar risken ännu mer. Vill ogärna ha tvillingar, både jag och min man vill bara ha ett barn sen är vi nöjda.

Har ni diskuterat hur många barn ni vill ha?
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-15 20:36:55 följande:
    Ja, då känns det ju som att risken är ganska stor... Har ni funderat på vad ni gör om det visar sig vara 2...?

Vi är nog ganska överens om att 2 blir lagom, men helst en åt gången.
    Tvillingar eller trillingar behåller vi, anpassningar man får göra i livet, kan inte bli gravid utan pergotime så man har väldigt begränsade val. Men skulle det ha blivit något jättefel och jag släppt fler ägg än tre vore det en självklar abort. 

Två barn låter väldigt bra, en liten och intim familj. Min största oro vore att man skulle förlora intimiteten i familjen. 

Några planer i helgen? Vi ska till Borås, upzone, en höghöjdsbana. Känns lite osäkert med den lilla djävulen i magen, men hade glömt att avboka och tänker inte slänga pengarna i sjön så. 
  • Bella 89

Vul klart. En liten bebis i magen och hjärtat slog jättefint.

• Bella 89

Sådär, hemma igen och det börjar sjunka in. 
    Hoppas era helger och kräftskivor var jättemysiga. När är det du hade tid för ul linnis? Har du fått någon tid teresiat?

Lägger till en liten bild på den lilla köttbullen med, hoppas den kommer med..

• Bella 89

10 dagar är inte alltför länge, precis så man orkar stå ut och känna att det finns något att se fram emot. Svårt att säga det där med jobb, är de väldigt förstående och varma personer kanske det är lika bra de får veta, ju mer stöd du har om något skulle vara fel, ju bättre kanske. 

Trevligt att höra din helg var så bra! Min blev inte riktigt lika lyckad, maken lyckades inte kontrollera sin höjdskräck så vi fick avbryta. Men det är smällar man får ta. 

• Bella 89
    skarlsson84: Vad skönt att allting såg bra ut! Hur kommer det sig att du gjorde KUB?

Teresiat: Inte galet länge till ditt första ultraljud heller då, en vecka från idag. Hoppas verkligen allt ser bra ut och din oro kan minska lite. Några nyheter om din vännina? Såg hennes ul bra ut? Behåll dina piercingar så länge du vill, plockade ut alla mina för ett par år sedan, min man tjatade på mig så gav upp till slut. Saknar dem ibland men behöll mitt klarröda hår så har en liten del av det gamla jag kvar ändå. 

Har i övrigt bara ett enda symptom kvar, illamåendet, och det plågar mig. Klarade inte av att åka bussen in till informationsmötet i skolan igår, halvvägs fick jag hoppa av för att spy. Vet inte alls hur detta ska gå när jag ska till skolan 4 dagar/veckan. Bil går inte heller för den har mannen. 
  • Bella 89
    Teresiat: Tror varken bröst eller navelpiercing bör vara ett större problem, i alla fal inte tills du ska börja amma om du ska göra det. Men är du väldigt orolig så fråga din piercingstudio, de brukar vara kunniga i ämnet. När jag piercade min navel passade jag på att fråga och då så hon det var ok i alla fall. 

Tråkigt att höra det slutade så för din väninna. Man förstår hur hon känner, hoppas hon får sin lycka snart trots allt. 

Är i vecka 8+3 idag förresten, i vilken vecka var du?

linnis83: Får hoppas ditt illamående inte stegrar då, det är ett riktigt helvete. Var på apoteket och ville köpa Postafen men de sa att det var alldeles för farligt om man var gravid och insisterade på ett armband istället...det är dock inte min stil, tror mer på kemi än nålar. Men du är ju också utbildad i ämnet och säger det är ok så de kanske hade fel... 

En fråga till er alla: Vad har ni för kroppstemperatur? Min ligger på 37,8, känns lite väl högt..
  • Bella 89

På väg till gynakuten. Men är inte patienten denna gång. En ambulans är på väg för att hämta mamma. Just nu är man smått rädd, hatar verkligen gynakuten.

• Bella 89

Nu är man äntligen hemma igen. Hon åkte in när hennes mens vägrade sluta utan det verkligen forsade. Anlände precis efter och när de kollade blodvärdet var det extremt lågt och hennes temperatur låg på 35,4 grader. Hon har en extremt ovanlig blodgrupp, samma som jag och de hade inget just där utan behövde skicka efter. Men läget var akut så jag erbjöd mig att skapa en direktlina mellan mig och henne. De beräknade att hon fick cirka 0.75 liter av lilla gravida mig, men vad gör man inte för sin mamma. Hon fick i alla fall åka in på operation sen och ta bort äggstockarna tror jag det var och nu är allt bra igen och hon kommer läka fint säger de.  

Personligen har jag fått nytt ultraljud om 3 veckor för att kolla så den lilla klarade av blodförlusten. Men jag hade så höga blodvärden att det bör inte vara någon fara. 

• Bella 89
    Teresiat skrev 2014-08-27 16:36:12 följande:

Hej! Ul gick bara bra. Men jag blev flyttad från 13+0 till 12+1.. Har haft menscyklar på 31-34 dagar men kan inte låta bli att oroas lite att den inte skulle utvecklas som den ska. Men bm sa att jag inte hade något att oroa mig över. Nu är risken enligt henne extremt liten..

Sjuk känsla att se den lilla ligga och hoppa i magen. Klia sig på näsan, och sen hoppa igen. Obeskrivligt känsla av lycka och overklighet. 

GRATTIS! Så skönt att allting gick bra, hoppas du kan slappna av och njuta lite nu. 
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?