Inlägg från: Bella 89 |Visa alla inlägg
  • Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

linnis83 skrev 2014-08-10 13:18:22 följande:

Ja, vi får hoppas att det ska vara så... = ) Men nog blir man orolig! Hade du bokat tid för vul?

Har tid för vul 18 Augusti, då är jag i vecka 8+0, tidigast möjligast någon klinik tillåter här. Har inskrivning imorgon.
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-10 14:20:33 följande:
    Jag ska på inskrivning 29/8 och bm sa att vi skulle diskutera vul då, men att jag fick ringa innan om jag var orolig... 3 veckor känns så sjukt länge att vänta...
    3 veckor är väldigt länge ja. Speciellt om ni bara ska diskutera och du kanske får en tid ytterligare 2-3 veckor efter det. Ring imorgon och kolla, kan väl inte skada. Om inget annat kanske du kan få det i samband med inskrivningen. 
  • Bella 89
    Teresiat: Vad roligt att du köpt något till barnrummet! 

Var på hälsosamtalet idag. Var inga problem alls, hon tyckte symptomen för den här graviditeten lät klockrena och berömde mig för att jag varken dricker eller röker. Så nästa möte är 18 Augusti på UL och efter det 1 September för provtagning. 

Detta var även det enda mötet som min make var med på. Han kommer inte ha tid för fler (blev befodrad i Fredags!!). Han ska inte vara med på förlossningen heller, vill inte ha honom där knäpp som jag är. Ska era barns pappor följa med på alla mvc möten?
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-11 18:11:51 följande:
    Skönt att bm var nöjd och tyckte allt verkade bra. Bara en vecka till ditt VUL!
    Den här gången föll det sig så att min man är hemma på båda mina besök nu i början i alla fall. Första besöket här är bara provtagningar och sånt så det behöver han ju inte vara med på egentligen, men han sa att han skulle följa med för att han kunde. = ) Förra gången var han bara med på gravidsamtalet (eller vad dom nu kallar det...) och sen hann vi ju inte längre...Vi får väl se om jag tycker det är nödvändigt att släpa med honom på dom senare besöken om det går vägen den här gången. Ultraljudet vill jag definitivt ha med honom på i alla fall.

Varför vill du inte ha med din man på förlossningen? Ska du ha med nån annan istället?
    Jag vill ha med min man, även om han är lite känslig och säkert kommer tycka att det är äckligt... = )

Känner mig lite lugnare idag igen, kissade på en sticka imorse och det var fortfarande ett väldigt starkt streck. Illamåendet är tillbaka igen oxå, kanske var för att jag låg i soffan precis hela dagen igår som jag inte kände av det...
    Får se om jag ringer BM senare i veckan och frågar om vul till nästa vecka.
    Vad skönt att du mår "bättre". Att symptomen försvann en enda dag behöver ju inte alls betyda nått farligt, när man blir lite mer trygg i hela situationen är det de få dagarna man ska passa på att njuta av sen. 

Min man vill inte vara där heller. Och ser inte vad han möjligen kan bidra, han är otålig, svimmar lätt av blod och väldigt osäker i såna situationer. Ska ha min mamma hos mig istället. Vad är bättre som stöd än kvinnan som födde mig helt utan smärtstillande liksom. 
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-11 18:36:41 följande:
    Ja, är han så känslig kanske det är lika bra att han inte är med... = ) Mammor är säkert mycket bättre på att peppa, som har varit med om samma sak själv.
    Undrar hur arg och irriterad jag kommer vara på min make när det väl är dags.... = )
    Tror nästan han kommer få det lika tufft som du, männen och barnmorska får nog höra en hel del svordomar osv. Du kanske ska tänka på att packa med en stressboll att hålla i istället för att krossa din mans hand, har förstått man kan få ganska övernaturlig styrka under förlossningen. 
  • Bella 89
    Teresiat skrev 2014-08-11 19:46:43 följande:

Ja alla är verkligen olika, hur man vill ha det på förlossningen och om man ens är ett stöd på en förlossning. Min gubbe kommer vara med och han vill själv följa med på alla bm-besök. Jag tycker dock inte det känns så viktigt, speciellt i början då vi redan gjort dessa besök förut. Men han ska promt med.

Bella!!! Gud vad kul till din mans nya tjänst! Grattis till er/honom :) det är alltid kul med befordran. Kommer han få resa mkt? Tänkte med tanke på att han inte kommer kunna följa med på allt.. Hur mår magen förresten? Inge mer stop?

Två nätter i rad så har jag inte behövt kissa på natten + att ömheten i brösten är helt borta sen två dagar.. Nu nojjar jag JÄRNET.

Skarlsson.. Förstår din oro, tack o lov är ul mindre än en vecka bort för dig. Grattis till att passera vecka tolv, måste kännas lite bra kan jag tänka mig :)

Här försvinner symptom åt både höger och vänster märker jag. Du har inga andra symptom utöver nattkissandet och de ömma brösten då? Tycker det låter fantastiskt att din man vill följa med dig på allting, det är inte alla som har fullt så investerade män. 

Han kommer varken få ändrade arbetstider eller resa mer, han arbetade som processoperatör på en större industri men blev befordrad till processchef nu. Innebär mer ansvar och mycket mer pengar, vilket verkligen var ett välkommet tillskott nu med bebisen på väg och bara en av oss har jobb. Magen är fortfarande förstoppad, den funkade i en dag och sen gick det inte längre, fattar inte vad som är fel. Men varje gång jag måste gå på toa kostar det 80 kronor i form av KLYX, känns som den tråkigaste utgiften genom alla tider.

Skarlsson84: Då har vi ul samma dag! Är detta ditt första eller har du gjort ett ännu tidigare vul också? Är det din första graviditet? 
  • Bella 89
    skarlsson84: Vad tråkigt att ni har fått kämpa så länge för en liten bebis, måste ha varit jättetufft. Har du tagit dig förbi vecka 12 någon gång förrut? Jättemysigt att du har hört hjärtljuden, men har hört man inte ska använda doppler allt för ofta, det kan leda till överaktivitet i livmodern, vet inte om det stämmer dock....

linnis83: Det där var verkligen inget dåligt pendlingsavstånd, måste vara påfrestande för er. Så synd att det ska vara så fruktansvärt svårt att hitta ett passande jobb i dagens värld Obestämd

Teresiat: Trist att du sitter fast med foglossningen, det sura med att vara gravid är att man inte kan proppa sig full med smärtstillande heller. Smärtan är i alla fall där för något gott, även om det känns långt, långt borta just nu. 

Har i övrigt köpt den första bebissaken idag, var inte riktigt lika smart som Teresiat dock, denna kan inte användas utan ett barn. Men en dag på ett eller annat sätt även om detta går åt helvete kommer det att ske. Ta gärna en titt på den urgulliga lilla leksaken jag köpte i länken nedan: 

www.babyrockers.se/sv/products/rockers/lola-the-ladybug.html
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-13 12:31:18 följande:

Nu har bm ringt och erbjöd mig en läkartid dagen innan inskrivningen, dvs 28/8... Hon försökte komma med lugnande ord men det är ju bara ett tickande hjärta som skulle lugna mina nerver...

Dessutom kom jag på sen att maken är borta på jobb den veckan och kommer hem torsdag kväll... Vill ju verkligen inte gå själv på vul:et om det skulle visa sig att det inte är nåt, så måste nog avboka tiden ändå...*suck*

Tycker det borde finnas andra lösningar än att avboka. Du kan ha honom där via videosamtal, eller ta med en vännina/släkting. Långt ifrån ultimat men är det inte bättre än att oroa dig ännu längre?
  • Bella 89

Tror inte någon av er behöver oro er för era symptom. Värken i livmodern är helt normal, ibland kan det till och med hugga så fruktansvärt att man blir helt hundra på missfall.

Angående bortfall av symptom, haft samma sak och skyller det på att hormonerna dippat, kallas spökveckor. Men idag kom det tillbaka med råge, stod och lagade mat när illamåendet kom, hann precis ut till trädgården innan allt kom upp.

• Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-15 18:59:49 följande:

Skönt att höra att inte ni heller har jättemycket symtom... = ) Har faktiskt oxå känt av lite molvärk idag, även lite värk över äggstocken, typ som vid ägglossning... Lite konstigt, men jag tar det som ett bra tecken.

Jobbigt bara att tiden går så sjuuukt långsamt!

Men snart VUL för dig Bella! Visst var det på måndag?

Måndag morgon. Men är 99% säker på att den lilla lever. Är mer orolig för tvillingar. Har dock mardrömmar om ultraljudet varje natt. Har ni haft några drömmar?
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?