Inlägg från: Bella 89 |Visa alla inlägg
  • Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

linnis83: Får hoppas de kommer låta dig göra ett vul, men 4 veckors väntan är inte rolig att vänta på inskrivning, varje dag är en plåga när man är så rädd som man är. 

Teresiat: Vad kul att höra att allting fortfarande går bra! Jag har också börjat få foglossning, kände det rejält igår, ringde till 1177 och hennes bästa tips var att sträcka på ryggen, hon hade rätt, det lättade problemen, och sova på hårt underlag. 

Andra symptom just nu inkluderar yrsel och darrighet på benen, går in i saker hela tiden. Är konstant trött, orkar verkligen ingenting, ganska borta i huvudet. Idag när jag vaknade funkar inte internet, antog jag glömt fakturan så ringde in och beklagade mig och bad om uppgifterna men hade visst redan betalat. Varpå jag börjar gråta och frågar varför de stängt av mitt internet då. Så ja, gravidhjärna och humörsvängningar ingår också i symptomen. Och brösten blir bara ömmare och ömmare. 

Slutligen har jag fått en väldigt rolig "graviditetskomplikation". Katten vägrar lämna min mage, hon ska ligga på den dygnet runt och går jag någonstans följer hon med och försöker hoppa upp i farten. 

Har berättat för ett par utvalda, men ska berätta för resten av världen den 1 September. Då är det 2 år sen vi gifte oss, och 1 år sen vi förlorade den förra. Kändes passande. 
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-01 10:11:42 följande:

Ja, jag hoppas verkligen de går med på det!

Jag har ömma bröstvårtor, inte just nån ömhet i resten av brösten och mer i det vänstra av nån anledning. Känner av molvärk till och från, men tycker det har minskat lite. Jättetrött...men sov dåligt flera nätter i rad förra veckan så det kan vara sviter efter det oxå. Mer kissnödig än normalt.

Men så jobbigt det låter att redan börja känna av fogarna! Det är ju ett tag kvar lixom... = ) Kände ni av dom vid förra grav oxå?

Det märks att du inte riktigt vågar tro att du faktiskt är gravid och ska få barn den här gången då du förklarar bort dina symptom på annat. Förhoppningsvis blir det bättre efter vul, när man verkligen inser att det är på riktigt och man ska bli mamma. Din lillas hjärta ska ju ha börjat slå nu till och med. 

Hade ingen foglossning i förra graviditeten, eller molvärk. Det känns som att denna gången förbereder sig kroppen för "the long run", förra gången verkade den veta att det var kört från första början. 
  • Bella 89
    linnis83: Vad skoj att höra! Har du någon tid bokad för vul?

Teresiat: Alla är så individuella med smärta, hoppas du hittar något som funkar för dig i alla fall så du slipper ha för ont. De säger att man kan se könet med 80% säkerhet under vecka 13. Men sen gäller det man har en bm som är villig att kolla efter med, vissa är ju så tråkiga med det där. 

Idag kom vi överens om namnet vi vill ha om det blir en flicka, det känns alldeles perfekt. Kommer bli en liten Linnéa. Har ni funderat på namn något eller väntar ni tills längre fram?
  • Bella 89

Idag är en jobbig dag, har jag har varit riktigt, riktigt förstoppad väldigt länge nu och det är dags för sjukhuset och få ett vattenlavemang. Förstoppningen (tror den är orsaken) har dessutom gett mig hög feber, nästan 39 grader och jag mår så illa över det, det var med feber förra missfallet började förra gången. Idag är verkligen ingen bra dag. 

• Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-04 12:46:17 följande:
    Usch, låter inte roligt.... = ( Men feber brukar väl inte vara direkt orsak till missfall? Kommer säkert att gå bra, även om lavemang inte lät som det trevligaste man gör... = )
    Du har så rätt i att febern inte orsakar det. Men man tänker ju tillbaka, förra missfallet skedde i 6+2, idag är jag i 6+0 så allt är redan extra nervöst som det är. Hoppas inte oro kan leda till missfall heller för då är jag nog körd. 
  • Bella 89

Det är äntligen över nu, tog dem 2 lavemang och 3 spypåsar, har nog aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Är så väldigt skakig med en rejäl näringsbrist nu så de vill behålla mig över natten.

Har haft "semester" hela sommaren då jag inte arbetar utan pluggar. Makens semester börjar dock om en vecka så det längtar vi till. Vad arbetar ni med?

• Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-04 17:50:50 följande:
    Jag har semester 3 veckor till. Kommer vara i v 10 när jag börjar om, så förhoppningsvis mår jag okej då. Tycker jag har börjat känna av lite tendens till illamående nu.

Tycker inte det syns på mig, men jag är inte direkt smal sen innan så det kommer nog dröja... = )
    Bella 89 skrev 2014-08-04 17:34:08 följande:

Det är äntligen över nu, tog dem 2 lavemang och 3 spypåsar, har nog aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Är så väldigt skakig med en rejäl näringsbrist nu så de vill behålla mig över natten.

Har haft "semester" hela sommaren då jag inte arbetar utan pluggar. Makens semester börjar dock om en vecka så det längtar vi till. Vad arbetar ni med?

Huvva, låter inte som att du har haft en rolig dag... = ( Hoppas det vänder nu så du får må bättre!

Jag jobbar som receptarie på apotek. Vad pluggar du till? Länge kvar?

Vad underbart med 3 hela veckor till! Receptarie måste vara ett jätteroligt jobb och då kan man ju passa på att fråga, vad tyckte du om att apoteken blev privatägda?

Jag har läst arkitektur tidigare, men insåg halvvägs igenom att jag borde vara ärlig mot mig själv, jag hatar verkligen den moderna arkitekturen, älskar den viktorianska eran. Så hoppade av utbildningen för det fanns inga jobbchanser där. Nu tänkte jag ta en termin på komvux och läsa in ett par kurser för att sen gå vidare och läsa till biomedicinsk analytiker, men får lägga den utbildningen på is ett par år nu. 
  • Bella 89
    Smulan 89 skrev 2014-08-04 18:56:35 följande:

Min första graviditet slutade i mf och 10 mån efter blev jag gravid igen och fick en pojke.

Vad underbart att läsa framgångshistorier, lyser alltid upp dagen. Grattis till din lilla pojk!
  • Bella 89
    Teresiat skrev 2014-08-04 18:52:26 följande:

Jag är personalvetare och arbetar inom HR, är även ansvarig för min avdelning och sitter med i den lokala ledningsgruppen. Tror inte jobbet kommer göra vågen när jag berättar om min graviditet... Ångest.

Vilka spännande jobb! Kul att vi är mixade. Jag har alltid tyckt att arkitektur är sjukt spännande. Har ritat huset vi bor i bland annat :D även om det kanske inte är samma sak men... Och så älskade jag Sims när jag liten

Bella, skönt att det verkar blivit bättre. Lät verkligen inget behagligt :(...

Sånt ska man inte ha ångest över, även om de kanske inte gillar det som dina kolleger/chefer, kommer de älska det som dina vänner! 

Vad skoj att du har ritat ditt egna hus! Har alltid velat rita mitt, har faktiskt gjort det, och skulle köpa en tomt för bygge efter vi gifte oss. Men vi fick ett hus i bröllopspresent, och man kan väl inte säga nej till det liksom, även om jag hatade huset älskar min man det, så får nog spendera ganska många år här. 
  • Bella 89
    linnis83 skrev 2014-08-10 12:37:37 följande:

Tycker mina symtom har minskat, det gör mig nervös... Ingen växtvärk, inte kissnödig inte lika trött och inte så ont i brösten... Illamående till och från dock.

Måste kanske ringa BM till veckan och be om tidigare vul....

Hur går det för er andra?

Upplever exakt samma sak, ingen trötthet alls, brösten är inte ömma för fem öre och magen är helt normal. Då du och jag är lika långt gångna är det kanske helt normalt just nu då. Hoppas i alla fall, vet inte vad jag ska ta mig till annars..
Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?