Teresiat skrev 2014-07-24 11:41:05 följande:
Är det ökad möjlighet för tvillingar då? :) jag kommer inte få ngt innan rul utan vi får betala 800 kr på privatmottagning.. Men det känns värt pengarna då jag omöjligen kommer kunna slappna av efter erfarenheten av MA.. Man kände sig så lurad, och det vill jag inte uppleva igen. Kommer boka ett ul när jag är i vecka 13. Längtar :) Känns bra att ha något i närtid att se fram emot.. Har ni berättat för vänner, familj eller håller ni den glada nyheten hemlig än så länge? :)
Risken för tvillingar eller trillingar i mitt fall är 1/8 enligt läkaren, till skillnad från de vanliga 1/100.
800:- känns som väldigt mycket att betala för ett ul, bor du i en liten stad och har inte så många alternativ eller? Men det är såklart ändå värt pengarna, oron är olidlig. Tänker hela tiden att magsmärtorna är missfall, och är sjukt nervös varje gång jag är på toa att jag ska se blod.
Har berättat för min mamma och min bästa vän. Men resten får vänta minst till vecka 20. Hur ska ni göra? Vänta tills efter ert ul kanske?