Inlägg från: Mellanmjölkens land |Visa alla inlägg
  • Mellanmjölkens land

Tips för resa med småttingar?

Ving har nått som heter Happy Baby på sina Sunwing-hotell. Då får man ett rum med lite barngrejer riktade till barn under 3 samt en liten egen trädgård/terass med grind. Vi bode i ett sånt rum i Thailand när äldsta var 20 mån och det var guld värt att kunna låta henne springa ut och in som hon ville utan att behöva vara orolig för att hon försvann.

Andra tips:

Smoothies på klämpåse är underbara att ha med som mellanmål, speciellt på flyget eller om man ska vara på stranden en heldag.

Vi gillar att ta med lite frysta ärtor och majs på planet. Bra sysselsättning och lite att äta om maten dröjer. Funkar även som kylklamp om man vill ta med annan mat.

Försök få tag på solskyddskläder nu, i vinter är det nästan bsra PoP som har och bara deras basfärger

Överhuvudtaget är det svårt att hitta sommarkläder mitt i vintern så leta nu. Kan ni låna sommarkläder till bebisen av nån? Annars rekommenderar jag att köpa lite på rean.

Köp en sele med höftbälte (eller sjal) så att ni slipper trassla med vagn till bebisen. Vagnarna man kan hyra är oftast framåtvända och personligen skulle jag inte sätta en så liten i en framåtvänd vagn. Med en ergonomisk sele kan ni i värsta fall slänga upp ert äldre barn på ryggen och istället bära bebisen löst (det gjorde jag idag, 3åringen fick åka på min rygg efter att hon ramlat och slagit sig). 

Ta med ordentligt med blöjor för resan. Tryckförändringar kan göra spännande saker med små magar

• Mellanmjölkens land

Till barn under 2 brukar man kunna få ta med nästan vad som helst. Vi har t o m fått med vatten genom säkerhetskontrollen!

Kan tipsa om frysta köttbullar och frysta grönsaker i en kylväska. Håller sig fräsht och är bra att ta till om maten på planet visar sig vara oätlig

Svar på tråden Tips för resa med småttingar?