Margaux skrev 2014-07-27 20:32:20 följande:
Köp en sulky med fullt liggläge. Det finns några som är vändbara om det är viktigt att ha barnet mot sig. Och en sån där solkräm i baddräktstyg med Spf 50.
Jag brukar ta med kokt pasta med olja, parmesan och majs som nödmat till min kräsna 4 åring och smörgåsar som är obredda och typ kaviar vid sidan. Så kan man göra vid behov. Vad man får igenom säkerhetskontrollen beror på var man är... I Skandinavien går allt igenom om man har ett barn med, på tex Heathrow måste det stå att det är barnmat på. De stal nästan all vår nödmat på väg till Sydamerika. Det sög...
Din minsta kommer ju inte äta så mycket mat alls men annars så hade jag också sagt klämpåsar...... Ta med blöjor och våtservetter, det man hittar utomlands är inte alltid som hemma.....
Har du tips på sulkys? Vi vill helst ha en där barnet kan vara vänt mot oss eftersom vi tänkte använda sulkyn till båda barnen om det behövs.
Klämpåsar blir ju bara aktuellt för äldsta barnet, minstingen kommer ju enbart ammas (eller möjligtvis få ersättning) så där känns det ganska enkelt iaf. ;)