Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Se film med mig! (Filmklubb... typ...)

guinevere skrev 2014-09-02 16:20:49 följande:

Gillade x-men (fast jag verkar ju gilla det mesta?), toppen för nu har jag ju massa med x-menfilmer att se!!!

Kul att du gillade den =) Det gör jag också!

Veckans filmer kommer upp alldeles strax!
    When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee

Nu är det september! Ny lista, nya filmer. Här är vecka 36:

My Girl
    The Avengers
    Rise of the Guardians
    Mother and Child
    The Terminal

Idag får ni leta trailers själva, jag känner mig inte riktigt bra och orkar inte riktigt med, Men de kanske kommer upp lite senare i veckan. 

(Jag SKA skärpa mig)

When you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-09-02 18:16:03 följande:
    Du gör ett grymt jobb här och jag har sett en massa filmer jag aldrig skulle ha sett utan denna klubb! Krya på dig!
    Solig Thank you darling! Och tack för att du letade reda på trailers {#emotions_dlg.flower}
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-09-13 15:31:13 följande:

Såg Rise of the Guardians. Den var väldigt amerikansk, med mr sandman, boggeyman (stavning?), påskharen och tandfen. Snygg å så men eftersom jag inte har något förhållande till de karaktärerna så blev det inte jätteintressant.

Som du sa, väldigt amerikansk =P Men jag tyckte om den ändå.

Nu är här lite ordning på torpet så nu blir det nya filmer, alldeles strax Solig
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Aniiee

Som en liten bonus lägger jag upp förra veckans (v37) filmer också, men bara titlarna. Resten får ni leta rätt på själva, om ni känner för det. 

1.       The Smurfs

2.       The pianist

3.       Bruce almighty

4.       Kung fu panda (båda)

300 (båda)

V38s filmer kommer i nästa inlägg, med trailers och länkar som vanligt Solig
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-09-17 15:20:49 följande:

Är väl kanske dags för mig att ta tag i 300-filmerna. Resten har jag sett, förutom Barbie-filmen :)

Gör det =)
  • Aniiee

Vecka 39 came around, och den här veckan blir det klassiskt tecknat från Disney, Hong Kong thriller och humor a la Farland.

The Adventures of Ichabod and Mr Toad (Animation, Family, Fantasy) (IMDb Score: 7,2)

The Hunger Games (Adveture, Sci-Fi) (IMDb Score: 7,3) (första filmen av fyra länkad, uppföljare: Catching Fire, Mockingjay del1 (biopremiär i sverige 19 November 2014) Mockingjay del 2 (kommer 2015)

Shutter Island (Mystery, Thriller) (IMDb Score: 8,1)

Infernal Affairs (Mou gaan dou) (Crime, Mystery, Thriller) (IMDb Score: 8,1) (Första filmen av 3 länkad)

Family Guy Presents: It's a trap (Animation, Comedy, Sci-fi) (IMDb Score: 7,2) (Egentligen del tre i en story arc. Del ett är säsong 6 del 1, del 2 är säsong 8 del 20. It's a trap är en längre version av säsong 9 del 18.)

Trailers:

Mycket nöje. Jag ska se Infernal affairs i första hand, sen resten om jag hinner.

• Aniiee

Hej, filmtokiga! 

Jag håller på att vidareutveckla filmklubben lite, så, busy, busy!

Jag slänger ut en liten utmaning till er den här veckan: Se en film ni INTE har sett förut från ett år då det hände något viktigt i era liv! Det kan vara året ni föddes, träffade er sambo, farmor fyllde 80, ni tog studenten eller vad som helst.

Det är liiite knepigt att ta reda på, men här är i alla fall en länk till alla filmer som gick upp på bio i usa mellan 1982 och hittills 2014, vecka för vecka. Önskar att jag hade en länk till samma sak för sverige, Det bästa jag kan göra är att länka till årsöket på Svensk Filmdatabas. Hoppas det funkar!

Tala gärna om sen vad ni såg och vad ni tyckte! På måndag blir det ordning på torpet igen.

Make your mistakes, take your chances, look silly, but keep on going. Don?t freeze up. - Thomas Wolfe
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-10-09 18:15:26 följande:

Jag antar den utmaningen! Har så många filmer jag vill se, så jag tar ett viktigt årtal, och så skall det nog finnas en film som passar ;)

Lycka till Solig
    Never give up...No one knows what's going to happen next. - L. Frank Baum
  • Aniiee
    Jolt skrev 2014-10-09 21:54:44 följande:
    Jag och sambon träffades 2006. Vid nåt tillfälle hade han med sig Blood Diamond. Ja, den ska vi ju se!

2014 och vi har fortfarande inte sett den. Drömmer
    Kanske dags nu Solig
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-10-10 13:40:54 följande:

Tyckte det var lite kliché att välja året som mitt barn föddes, så det blev året då jag skaffade hund tillsammans med min sambo istället. Var en jättestor grej då det var min första renrasiga och att vi hade planerat inför det i över ett år. Läst på om raser, gått på utställningar, träffat uppfödare etc. Hur som helst så var året 2010, så då fick jag rota fram en i min "vill-se-lista" från det året, och det blev denna igår natt:

Confessions av Tetsuya Nakashima

Filmen är baserad på en bok, och första halvtimmen utspelar sig i ett klassrum. Klassen dricker mjölk ur kartonger med sugrör, är allmänt stökiga och pratiga, men vår lärare inleder lektionen trots (inledningsvis) döva öron, och det visar sig vara ett avskedstal. Det eskalerar snabbt till att hon nu vet vilka det var som mördade hennes dotter, och att de två personerna går i hennes klass. Hon har en hämnd-plan som hon utför, och resten av filmen är det som händer efter hämnden.

Det finns lite irritaionsmoment med filmen. Som att det är extremt många scener som går i ultra-rapid, och att det är alldeles för mycket musik som hela tiden berättar hur en skall känna filmen igenom. Men trots detta så går det inte riktigt att värja sig. Detta är galet bra, spännande och gripande. Ett drama som sätter skräck i en på fler sätt än ett.

Rekommenderas! Och betyget blir 4 av 5 möjliga

Solig

Confessions är bra!
  • Aniiee

Håll andan, imorgon blir det mer film. Solig

• Aniiee

Jell-o! Sent ute igen (suck), men men. Här är de!

IMDb-länkar

Veckans filmer:
    Emil (i Lönneberga, nya hyss och griseknoen)
    Dumbo
    Van Diemen's Land
    Ghost Dog: Way of the Samurai
    The Many Adventures of Winnie the Pooh!

Veckans serier:
    Alias
    Berserk

Mer info och länkar till trailers right down below!

(och, fyi, jag tjänar inga pengar på youtube, så det enda ni "sponsrar min kanal" med är lite tid Solig)

• Aniiee
    Apopan skrev 2014-10-16 10:44:26 följande:

Men nu har jag ju sett allt igen :P

Måste dock lägga in en röst för att någon ska se berserk som inte gjort det. Grymt bra är den. Sedan så kan jag tänka mig att se nalle puh-filmen med sonen :)

Men, vad synd =/ Se Nalle Puh med sonen och säg sen vad han tyckte om den (om han inte sett den, eller kolla om det är någon annan Puh-film han inte sett, det finns ju en handfull)

Jag ska se Van Diemens land och alias i första hand Solig
  • Aniiee

Skakar liv i tråden igen! Med mitt lilla specialprojekt. 

Jag fyllde ju trettio för inte så länge sedan (ja, jag är lastgammal och uppför mig och ser ut som en tonåring....) och ägnade hela hösten åt att kolla in vad för filmer som gick på bio mellan 1985 och 2014. Så nu tänker jag se om jag lyckas hålla liv i tråden i 15 veckor (hoppas på en regnig sommar, kanske....) med 10 filmer var från två år i taget (vi kör åren i ordning, Det kan bli intressant, som en resa i filmhistorien). Ont om svenska filmer, som vanligt, så reka gärna såna för de aktuella åren. Det blir inga länkar eller videoklipp, i alla fall inte den här veckan, vecka 20. Eller, kanske, om jag orkar längre in på veckan. Eller om någon annan orkar. Nåväl. Som vanligt är filmerna valda med hjälp av snittbetyg, igenkännligt, huruvida jag vill/e se den och en random number generator (även kallad kortlek =P)

Filmerna att välja mellan den här veckan gick upp på bio i USA 1985 och 1986 och är som följer:

(1985)
    1. The Breakfast Club
    2. Police Academy 2: Their First Assignment
    3. Real Genius
    4. Agnes of God
    5. Re-animator
    6. Witness
    7. Silverdo
    8. Fright Night
    9. After Hours
    10. Brazil

(1986)
    1. The Hitcher
    2. Platoon
    3. Clan of the cave bear
    4. Top Gun
    5. Children of a lesser god
    6. Police Academy 3: Back in training
    7. Manhunter 
    8. Little Shop of Horrors
    9. Big trouble in little China
    10. Aliens

Separat lista för barnfilm:
    The Goonies
    Follow that bird
    Return to Oz
    The Black Cauldron
    Pee-Wee's big adventure
    The Adventure of Mark Twain
    The Great Mouse Detective
    Flight of the navigator
    Transformers the movie
    An american tail

Hoppas ni hittar något att titta på och att ni skriver en rad, före och efter filmtittandet. Säg gärna något om filmer ni redan sett och om ni blev väldigt sygna/nyfikna på något.

Nu ska jag gå och först se klart L, och sedan se The Goonies.

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Aniiee

Puffar lite, så här dags som inte är mitt i natten Solig

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
Svar på tråden Se film med mig! (Filmklubb... typ...)