Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Se film med mig! (Filmklubb... typ...)

Utropstecknet skrev 2014-07-31 03:23:18 följande:

Såg på "Leif" i 10 minuter och gav sedan upp. Outhärdligt tråkig. Inväntar nästa lista.

Well, you tried. Kudos!

Jag kanske ska ändra till en lite mindre lista i veckan istället.....

Vad tycker ni?
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    UniqueSnowflake skrev 2014-07-31 11:51:19 följande:

Ändra till bra filmer istället...

Ja, som sagt, eftersom de är fullständigt på random så får du väl hålla tummarna Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    kewin skrev 2014-08-01 22:16:56 följande:

Kul idé! Jag skulle gärna vara på om jag får?

Självklart!
    Key change, MOFO!
  • Aniiee

Måndag idag, ny vecka, nya filmer. Vem vet, kanske de faller någon i smaken! 4 fristående filmer och ett franchise att välja mellan den här veckan. Först länkar till IMDB och sedan trailers (bara första filmen i franchise, resten får ni ta rätt på själva om ni är intresserade, eller fråga mig.) Jag skriver också alla genrer som IMDB listar filmen som inom parentes.

Village of the damned (1960 års) (Skräck)
    Wolf Creek (Triller/skräck)
    The best exotic marigold hotel (Drama/komedi)
    Veronica Mars (Komedi/Brott/Drama/Mysterium)
    Police Academy (första av 7) (Komedi/Brott)

Village of the damned

Wolf Creek

The best exotic marigold hotel

Veronica Mars

Police Academy

Have fun, utmana er och droppa en minirescension/ett betyg/whatever!

Key change, MOFO!
  • Aniiee
    UniqueSnowflake skrev 2014-08-04 08:12:58 följande:

Sorry Aniiee men jag är nog finsmakare. (=kommer inte att se någon av de där.) Vill se Grand Budapest Hotel härnäst.

Finsmakare som inte ser filmer med över 7 på imdb? Solig 

Vi får väl se vad det blir nästa vecka..... Den ligger i alla fall på listan.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Jeaninne skrev 2014-08-04 07:03:07 följande:

"Wolf Creek" har jag sett. Den var väldigt obehaglig: mycket våld och "gore". Inget jag skulle rekommendera till någon som är känslig, och absolut inte att se på tillsammans med barn. Samtidigt var den spännande, och kändes väldigt realistisk.

Marigold-filmen har jag laddat ner någon gång, men inte sett. Får göra det nu då! Det verkar vara en feelgood-film, och det gillar jag. (Fast inte alltid - ibland VILL jag bli skrämd! )

Wolf Creek är helt ok för sin genre. Marigold ska jag se idag, tänkte jag, får se vad jag tycker om den.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-08-04 14:56:25 följande:
    Wolf creek tänker jag se, konstigt nog har jag inte sett den. Angående Village of the damned, så gillar jag konstigt nog den från 1995 bättre, men den är inte dålig den gamla heller. Är bara så himla förtjust i Carpenter. Polisskolan har jag aldrig gillat, Veronica Mars har jag ingen relation till från serien, och komedier överlag går nästan alltid bort. Så det blir wolf creek helt enkelt ^^
    Solig
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    UniqueSnowflake skrev 2014-08-04 17:34:59 följande:

Är gräsänka ikväll. Funderar på att se om The imaginarium of Doctor Parnassus alt. Det stora blå.

Kul för dig, men har inte med min tråd att göra......
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    guinevere skrev 2014-08-04 20:33:43 följande:

Kul idé!!

Polisskolan och Marigold har jag redan sett och skräck vågar jag nog inte men Veronica Mars ska jag se till att se i veckan.

Solig Kul att du tycker det. Jag vet faktiskt inte om man får tag på Veronica Mars Skäms Den gick upp på bio i år... Men jag hoppas det.
    Key change, MOFO!
  • Aniiee
    Apopan skrev 2014-08-04 23:21:50 följande:

Nu har jag sett Wolf Creek. En i mängden av dessa filmer med en grupp ungdomar som åker iväg och hamnar mitt i något obehagligt. 

Jag mindes faktiskt när jag började se på den, att jag faktiskt har sett första halvtimmen förut. Kom ihåg att jag tyckte att huvudpersonerna var så pass ointressanta att jag ändå skulle skita i hur det gick för dem, så jag slutade kolla mitt under "uppbyggnaden". Men nu höll jag ut jag alltså ut, och fick rätt mycket för besväret. Blir en 2a av 5 möjliga, precis godkänt, i min värld, och det finns helt klart sämre filmer på samma tema... och bättre också för den delen ;)

Låter helt ok! 2/5 är ändå inte hel katastrof.
    Key change, MOFO!
Svar på tråden Se film med mig! (Filmklubb... typ...)