Se film med mig! (Filmklubb... typ...)
Såg på "Leif" i 10 minuter och gav sedan upp. Outhärdligt tråkig. Inväntar nästa lista.
Jag kanske ska ändra till en lite mindre lista i veckan istället.....
Vad tycker ni?
Såg på "Leif" i 10 minuter och gav sedan upp. Outhärdligt tråkig. Inväntar nästa lista.
Ändra till bra filmer istället...
Kul idé! Jag skulle gärna vara på om jag får?
Måndag idag, ny vecka, nya filmer. Vem vet, kanske de faller någon i smaken! 4 fristående filmer och ett franchise att välja mellan den här veckan. Först länkar till IMDB och sedan trailers (bara första filmen i franchise, resten får ni ta rätt på själva om ni är intresserade, eller fråga mig.) Jag skriver också alla genrer som IMDB listar filmen som inom parentes.
Village of the damned (1960 års) (Skräck)
Wolf Creek (Triller/skräck)
The best exotic marigold hotel (Drama/komedi)
Veronica Mars (Komedi/Brott/Drama/Mysterium)
Police Academy (första av 7) (Komedi/Brott)
Village of the damned
Wolf Creek
The best exotic marigold hotel
Veronica Mars
Police Academy
Have fun, utmana er och droppa en minirescension/ett betyg/whatever!
Sorry Aniiee men jag är nog finsmakare. (=kommer inte att se någon av de där.) Vill se Grand Budapest Hotel härnäst.
"Wolf Creek" har jag sett. Den var väldigt obehaglig: mycket våld och "gore". Inget jag skulle rekommendera till någon som är känslig, och absolut inte att se på tillsammans med barn. Samtidigt var den spännande, och kändes väldigt realistisk.
Marigold-filmen har jag laddat ner någon gång, men inte sett. Får göra det nu då! Det verkar vara en feelgood-film, och det gillar jag. (Fast inte alltid - ibland VILL jag bli skrämd! )
Är gräsänka ikväll. Funderar på att se om The imaginarium of Doctor Parnassus alt. Det stora blå.
Kul idé!!
Polisskolan och Marigold har jag redan sett och skräck vågar jag nog inte men Veronica Mars ska jag se till att se i veckan.
Nu har jag sett Wolf Creek. En i mängden av dessa filmer med en grupp ungdomar som åker iväg och hamnar mitt i något obehagligt.
Jag mindes faktiskt när jag började se på den, att jag faktiskt har sett första halvtimmen förut. Kom ihåg att jag tyckte att huvudpersonerna var så pass ointressanta att jag ändå skulle skita i hur det gick för dem, så jag slutade kolla mitt under "uppbyggnaden". Men nu höll jag ut jag alltså ut, och fick rätt mycket för besväret. Blir en 2a av 5 möjliga, precis godkänt, i min värld, och det finns helt klart sämre filmer på samma tema... och bättre också för den delen ;)