Inlägg från: Apopan |Visa alla inlägg
  • Apopan

Se film med mig! (Filmklubb... typ...)

Jag kan tänka mig att se Munich och 47 Ronin av dessa, jag kommer säkert inte gilla dem, men jag är med på de två. Snittar på att se en film per dag, så tid har jag, men jag ser sällan om filmer om de inte är skitbra... The night of the hunter är för övrigt fantastisk, och skulle iofs vara värd en omtitt ^^

• Apopan

Såg 47 Ronin förrgår, och ja, vad skall en säga?. Det var något av det sämsta jag sett. Den hade varit acceptabelt usel om det talades japanska istället för knackig engelska med brytning, men den var nästan omöjlig att kolla klart på då alla de fina japanska skådespelarna inte kändes trovärdiga för fem öre. Inte hade de så mycket att spela med heller. Dialogerna var urusla och onaturliga, och handlingen extremt oengagerande (mycket säkert p.g.a allt annat som var dåligt). Att sedan animationerna var pinsamt dåliga gjorde inte det hela bättre.Var även konstigt att filmen verkade påkostad och ändå hade dessa dåliga animationer. 

Se den på egen risk ;P

• Apopan
    Aniiee skrev 2014-07-31 00:25:43 följande:
    Kul att du våga dig på den Solig, synd att den var dålig Rynkar på näsan. Jag har inte sett den, än.
    Jag vågar mig alltid på en samurajfilm, även om jag tror att den kommer vara dålig (vilka väldigt få riktiga japanska faktiskt är). Däremot så trodde jag inte att den skulle vara så pass dålig som den var :P
  • Apopan
    UniqueSnowflake skrev 2014-08-04 08:12:58 följande:

Sorry Aniiee men jag är nog finsmakare. (=kommer inte att se någon av de där.) Vill se Grand Budapest Hotel härnäst.

Skulle inte se den som något för finsmakare. En av de tramsigaste (på ett dåligt sätt) som regissören gjort, med galet onaturligt överspel på sina håll... Fin att titta på dock och inte helt utan charm ;)
  • Apopan
    Aniiee skrev 2014-08-04 01:26:24 följande:

Måndag idag, ny vecka, nya filmer. Vem vet, kanske de faller någon i smaken! 4 fristående filmer och ett franchise att välja mellan den här veckan. Först länkar till IMDB och sedan trailers (bara första filmen i franchise, resten får ni ta rätt på själva om ni är intresserade, eller fråga mig.) Jag skriver också alla genrer som IMDB listar filmen som inom parentes.

Village of the damned (1960 års) (Skräck)

Wolf Creek (Triller/skräck)

The best exotic marigold hotel (Drama/komedi)

Veronica Mars (Komedi/Brott/Drama/Mysterium)

Police Academy (första av 7) (Komedi/Brott)

Village of the damned

Wolf Creek

The best exotic marigold hotel

Veronica Mars

Police Academy

Have fun, utmana er och droppa en minirescension/ett betyg/whatever!

Wolf creek tänker jag se, konstigt nog har jag inte sett den. Angående Village of the damned, så gillar jag konstigt nog den från 1995 bättre, men den är inte dålig den gamla heller. Är bara så himla förtjust i Carpenter. Polisskolan har jag aldrig gillat, Veronica Mars har jag ingen relation till från serien, och komedier överlag går nästan alltid bort. Så det blir wolf creek helt enkelt ^^
  • Apopan

Nu har jag sett Wolf Creek. En i mängden av dessa filmer med en grupp ungdomar som åker iväg och hamnar mitt i något obehagligt. 

Jag mindes faktiskt när jag började se på den, att jag faktiskt har sett första halvtimmen förut. Kom ihåg att jag tyckte att huvudpersonerna var så pass ointressanta att jag ändå skulle skita i hur det gick för dem, så jag slutade kolla mitt under "uppbyggnaden". Men nu höll jag ut jag alltså ut, och fick rätt mycket för besväret. Blir en 2a av 5 möjliga, precis godkänt, i min värld, och det finns helt klart sämre filmer på samma tema... och bättre också för den delen ;)

• Apopan
    Jeaninne skrev 2014-08-05 00:26:40 följande:
    Jag tyckte att den var lite intressantare än de flesta sådana filmer, eftersom det tydligen byggde på en sann händelse. Om jag inte minns fel nu, så slutade ju filmen med ett litet mysterium: hade det där hänt som man fick se, eller var det den unge killen som hade dödat flickorna, och sedan uppfunnit våldsmannen..? Det kan ju också vara så att han inte hade dödat dem aktivt, utan övergivit dem att dö av törst t.ex. och räddat sig själv, och inte ville stå för det.
    Nu spoilrar du den ju för någon som inte sett den ;P 

Svaren på dina frågor finns i denna länken; Wolf Creek True Story 
    Tycker dock din sista teori är intressant, finns dock en bok om det hela tydligen som den överlevande tjejen har skrivit. Den kom ett år efter filmen. 

Sedan skall en aldrig ta det där "based on a true story" på allvar. Ibland så är det bara 1% som har hänt, och så bygger man en hel film av påhittade saker omkring den procenten... Eller ibland, oftast, är det väl snarare ^^
  • Apopan
    Jeaninne skrev 2014-08-08 06:45:48 följande:
    Såg ut "Marigold"! Och JA den var precis som jag beskrev ovan. De började älska Indien och allt föll på plats och det blev så lyckliga lösningar för alla i slutändan, typ. Lite för "pat" för mig - jag gillade sådant mera när jag var yngre och kunde tro på det... I verkligheten finns det ingen "slutända" och inga "lyckliga slut" - bara tillfälliga mellanperioder av frid...

Men visst var det fint, och man fick se mycket av Indien också. Jag förstår att filmen fått så många lovord!
    Låter som en film jag skulle avsky :P 
    Blir dock alltid glad av att se lite från Indien, drömma sig tillbaka dit. Dock så är det svårt att få fram via film hur det verkligen är att vara i Indien. Allt skräp, smuts, färger, extremt mycket människor och dofter (och odörer). Brukar alltid bli besviken ^^ 
  • Apopan
    Inuyasha (4 filmer totalt) (Animerat/Action/Adventure/Fantasy) (Japansk anime)
    Sett, tyckte tyvärr inte så pass mycket om de två första att jag såg de två sista dock. 

Victor Victoria (Comedy/Musical/Romance)
    Den skippar jag

Despicable me (Två filmer nu) (Animation/Comedy/Family)
    Sett, men kan väl se om kanske. Om tid finns. 

To save a life (Drama)
    Verkar intressant! Har fått mycket bra kritik av några tyckare med bra smak, även fastän jag inte tycker ämnet verkar sådär superintressant. Men den ser jag. 

Evangelion: You are (not) alone (första av 3 filmer) (Animation/Action/Sci-Fi) (Japansk Anime)
    Denna tänker jag absolut se... om jag lyckas få tag på den. Har varit struligt med internet hemma den senaste månaden. 

Och vad kul att du använder dig av - och verkar gilla Letterboxd :). Har kollat lite på videon, och jag ser måååånga bra filmer på listan. Och tack för att du engagerar dig, tycker det är en superkul grej :)
  • Apopan
    Aniiee skrev 2014-08-11 01:39:50 följande:

Ok, då har du i alla fall 2 filmer att se fram emot 

Jag gillar Letterboxd, så, TACK för det tipset/påminnelsen jag fick av dig. Verkligen. Mycket "renare" än IMDb, som kan bli himla plottrig (ehhh. mina "visa precis allt"-inställningar....)

Jag tyckte det behövdes en filmklubb på Familjeliv. Tyvärr verkar det inte vara så många andra som tycker det, så vi får väl gagga på själva, vi som är i tråden!

Ingen orsak. Ville ju sprida denna braiga sida. Använder ju själv filmtipset också, och tycker deras sökfunktion är bättre än letterboxds, men annars så trivs jag bättre med lb. Och så får jag tillfälle att träna min engelska :P

Tycker det breda filmintresser är lågt öht här på familjeliv. Men det ploppar nog in flera efter tid. Jag har själv listor på både letterboxd och nexflix på flera hundra att ta mig igenom. Men har (förhoppningsvis) många år på mig att göra detta, och tycker det här är en kul grej. Kul att få tips om bra film och ha en samlad plats för lite åsikter om dem också här på fb. Finns säkert många som kan kika in här för att få tips då och då, även om de inte aktivt är med :)
Svar på tråden Se film med mig! (Filmklubb... typ...)