• Alma84

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Måste bara få gnälla av mig lite...
    Har ju som sagt bim på torsdag (trodde jag i alla fall) och har haft en massa symptom som jag inte känner igen. Bl.a. illamående, yrselkänsla, ovanligt ömma bröst, konstig känsla i magen osv.
    Men nu när jag gick på toa så var det såklart blod på pappret... Ville ju ha ett plus den här månaden Varför måste kroppen bråka så med mig? Kan jag ha lyckats stressa upp mig så mycket på de här få månaderna vi har försökt att kroppen gör så här i ren protest?!

• Alma84

Håller tummarna för er Sarah och Stokke!

Känns som att det är så mycket "tur" inblandat så har man bara haft sex runt ÄL är det väl bara att hoppas sedan ;)

Tror inte att det är tidigt mf, gjorde faktiskt ett test i söndags eftersom jag hade så mycket symptom. Tänkte att det kanske kunde bli något svagt i alla fall men nä, helt blankt.

Försökte rycka upp mig lite igår kväll och räkna ut när nästa äl kommer... Insåg då att både nästa och månaden därpå kommer min sambo vara bortrest i jobbet (måndag-fredag) och chanserna kommer vara minimala eller obefintliga.

Känns som att vi tappar två månader när vi åtminstone kunde försökt även om det inte finns några garantier...

Hur hanterar ni andra sådan tankar? Någon med liknande dilemma?

Förlåt, nu blev det långt igen!

• Alma84

Det är väl detta som är bra med FL, man får bekräftat att man inte är ensam med sina problem och funderingar

Ska också försöka se det som en paus och inte bara ett förlorat tillfälle!

• Alma84
    Stokke skrev 2014-09-07 06:19:28 följande:

Ledsen arg och besviken :(

Fick min mens igår kväll. 25-26 dagars cykel igen. I morgon ringer jag via vår sjukvårdsförsäkring på jobbet och bokar en gyn tid samt en dietist.

Jobbigt!

Men bra att du kanske kan få hjälp via jobbets försäkring!

Hur går det för alla andra?

Har troligtvis äl i veckan som kommer men då är sambon bortrest... Så vi får vänta till nästa månad

Apropå att folk runt omkring blir gravida blir jag nästan rädd för mig själv för att jag oroar mig för att vissa ska "hinna före". Sjuk tanke, jag vet. Men tror att det bottnar i en rädsla att det ska dröja för oss och att jag då inte vill vara "ensam kvar" utan barn
  • Alma84

Ronja111: visst är det jobbigt att "missa" tillfällen... Men man blir ju ännu mer besviken när man haft rätt timing men att det ändå inte tar sig.

Sopan: hopplöst långa dagar när man väntar! Har också oregelbunden mens så när man börjar hoppas är det ju många dagar kvar innan man passerat en tidsgräns som ändå kan vara "normal" om du hänger med hur jag menar...

Hade tänkt försöka sluta tänka på hela grejen. Men det GÅR ju inte.

Tror att vi missade äl eftersom sambon varit borta nu, men ändå tittar man i kalendern och räknar och grubblar. Ska ha en middag med jobbet runt bim och vill ju inte dricka då även om chanserna är minimala :-/

• Alma84
    Sopan01 skrev 2014-09-12 18:56:05 följande:

Kul med alla nya!! Bara roligt med en aktiv tråd :) Jag är på dag 30.. BIM 33-37. Ömma bröst och illamående. Mycket likt tidigare mina "skengraviditeter". Stod och höll i ett test idag på Apoteket men vill inte kolla och bli besviken!

Förstår precis hur det känns! Precis så det var för mig förra månaden...

Hoppas du kan hitta på något kul i helgen så att du får tiden att gå

Har köpt ägglossningstester nu, finns risk för att bli en test-galning på riktigt! Vet eg. inte om det är bra eller dåligt att hålla på med tester men ska försöka nästa månad i alla fall.
  • Alma84
    frida-li skrev 2014-09-14 17:56:44 följande:

tjejer! jag har plussat nu i helgen. hade bim igår och vill berätta för hela världen. borde väl försöka hålla oss lite tycker Mr. men jag e inte orolig att jinxa det eller så. och skulle ju inte bli mindre ledsen om jag fick MF bara för att vi inte berättat för nån än. skönt o kunna berätta här iaf. mitt bästa stöd de senaste månaderna!

håller tummar och tår för att ni alla ska få plussa i höst!

//Frida-li

Åh grattis grattis!!

Kul att det blir plus i tråden

Hoppas också att vi andra snart får haka på.

Gjorde ni något annorlunda den här månaden?
  • Alma84
    Sarah32 skrev 2014-09-24 18:01:09 följande:

Bim -6 idag....någon mer än jag som tycker att den här"sista veckan" är på snudd outhärdlig???

Du är definitivt inte ensam!

Denna månaden är jag säker på att det inte blivit något (borde inte ens kunna blivit något)... Men väntar ändå på mensen för om den dröjer är det ytterligare en månad som är oregelbunden och det gör det ytterligare svårare att planera något :(

Vi har dock bestämt att inte försöka nästa månad, har bokat en resa till våren så OM jag skulle ha lyckan att plussa så skulle jag vara för långt gången för en viss del av resan om det tar sig direkt... Så nu blir det en extra väntan men förhoppningsvis kan jag slappna av lite under tiden...

Är också orolig att jag hade en liten cysta eller något som brast i förra veckan hade fruktansvärt ont i magen på ett sätt jag aldrig känt förut.

Alltid ska det vara något som "bråkar" i kroppen.

Hoppas alla ni andra orkar hålla humöret och hoppet uppe och att det blir lite fler plus i tråden framöver!

Kram på er
  • Alma84
    Sarah32 skrev 2014-09-24 21:02:46 följande:

Tack! Så skönt att läsa att det finns fler med samma tankar och funderingar, ibland kanmmsm bara känna sig så ensam i detta eftersom man ( inte jag iallafall...) pratar med någon. Sambon tycker vi ska"slappna av och ta det som det kommer", det har han ju rätt i, men nör man längtar så så blir det ju en lång väntan med div. symptomletande. Satt precis och googlade på "bim -6 symptom", blev jag klokare av det? Nej, trolivtvis inte;) Tack för ert engagemang och stöd! Jag skriver som Alma: fler plus till oss;)

Min sambo (och många andra män verkar det som) har också inställningen att ta det som det kommer och inte överanalysera.

Men det är ju lätt för honom som inte har bröst som svullnar och blir ömma eller en mage med molvärk eller stickningar eller andra tänkbara symtom
  • Alma84
    78kanel skrev 2014-09-27 22:13:36 följande:

Åååh. Ibland känns det som man inte lyssnat på sin kropp alls innan man försökte bli gravid. Känner jag alltid så här mycket symtom varje månad utan att förut ha reflekterat? Jag har bim om mer än en vecka och har helt sjukt ömmande bröst, och mensvärk. Misstänker att jag hade ovanligt tidig ÄL denna månad och att det är mensen som är på g snart. För det känns så tidigt att få symtom på graviditet nu. Tänk om man kunde googla svar på allt!! :)

Har också funderat över det! Hur mycket sitter i huvudet?

Min kropp är konstigare än någonsin. Nu har mensen kommit men inte ens den är som den brukar... Blir tokig av allt det här!!
  • Alma84
    78kanel skrev 2014-10-05 08:09:23 följande:

Jag trodde inte jag kunde bli gravid mer, att jag var för gammal eller bara blivit infertil, blivit riktigt besviken senaste gångerna det varit negativa test om och om igen. I torsdags plussade jag! Håller tummarna för er alla, förlora inte allt hopp. Kramar!

Åh grattis!! Härligt att höra!

Hur länge hade ni försökt?

Känns som att många av oss är lite extra besvikna den här månaden Så tråkigt att man ska känna pressen hela tiden!

Var på en middag igår och kom på mig själv med att känna mig lättad när jag såg att de andra tjejerna också drack vin, ganska hemskt egentligen och jag skäms för att känna så.
  • Alma84
    Skogsviol skrev 2014-10-11 09:33:47 följande:

Jag darrar och skakar och tror knappt att det är sant! Har haft "mensen kommer när som helst"-känsla ett tag och världens instabilaste humör, så jag skulle testa bara för att få bekräftat att det var negativt så att jag kunde vänta in mensen... Istället blev det ett starkt och tydligt plus! Helt chockad. Helt overkligt. Helt obegripligt.

Men grattis grattis!!

Vad underbart för dig
  • Alma84
    Sopan01 skrev 2014-10-13 14:55:07 följande:

Åh nej... Mensvärk!!! BIM-3.. Hoppet sviker dock inte än. Men kommer mensen blir jag galen :(

Hoppas innerligt att det bara är kroppen som bråkar med dig och inte mensen som är på gång...

Hade varit kul med fler plus här i tråden

Även om jag har en känsla av att jag kommer vara kvar sist haha.
  • Alma84
    Sarah32 skrev 2014-10-14 20:01:11 följande:

Fast vi får väl hoppas att vi plussar alla samtidigt istället, typ...nu?:)

Det tycker jag!!

Denna månaden blir det inget försök för oss tyvärr, sambon är bortrest i två veckor

Har troligtvis äl denna veckan så drygt en månad till nästa möjliga försök.

Känns som att tiden bara rusar iväg!

Även om vi inte kan försöka så har jag nu börjat med äl-test, vill få koll på kroppen! Men det är svår med oregelbunden mens och väldigt varierande symptom. Förhoppningsvis blir man klokare med testen. Hittills har jag dock bara en samling med fyra stickor som ser exakt likadana ut
  • Alma84

Bara för att jag beklagade mig igår över mina äl-tester som såg likadana ut.... Visst är dagens test positivt?
  • Alma84
    Stokke skrev 2014-10-28 06:28:25 följande:

Jag förstår att vissa inte vill höra detta ! Men jag måste få dela med mig. Jag har plussat. Kram

Grattis grattis!

Jag blir faktiskt glad

Kan du så kan väl vi andra Det tar väl bara olika lång tid.

Hur många gånger hann ni försöka innan det nu tog sig?
  • Alma84

Ser att det inte är så mycket aktivitet här i tråden... Hoppas att det beror på bra saker!

Här hände detta för en stund sedan.

Ville bara dela med mig!!

• Alma84
    Sarah32 skrev 2014-12-06 11:13:14 följande:

Hoppas att det är vad jag tror, ett positivt grav test? Stort grattis till dig isåfall!

Tack!

Ja tydligare än så blir det nog inte Nu ska man bara ta sig igenom de närmaste veckorna utan att nojja allt för mycket. Känns helt helt overkligt...
  • Alma84
    Seven Costanza skrev 2014-12-06 19:46:08 följande:

Stort grattis! Får man fråga hur länge ni hade försökt?

Tack

Jag slutade med mina p-piller i januari för att ge kroppen en chans att komma i balans. Men vi använde kondom/säkra perioder fram till juni.... Sedan var det inte alla månader som min sambo var hemma vid Äl så eg. är det nog bara tre-fyra månader som går att räkna.

Hade verkligen trott att det skulle ta längre tid så jag är väldigt tacksam.
  • Alma84
    Seven Costanza skrev 2014-12-06 21:55:00 följande:

Okej, men även om det inte var mer än 3-4 riktiga försök så kan jag tänka mig att det kanske ändå kändes som "länge" eftersom man längtar så mycket! Jag är också född 84 och ska snart börja försöka, gick mest in i tråden för att jag blev nyfiken på ungefär hur lång tid det verkar ta för folk i min ålder, även om jag förstår att det är individuellt. Jag själv har väntat länge nu på att börja försöka så jag kommer säkert tycka att tiden sniglar sig fram haha. Hoppas att allt går bra med graviditeten!

Varje månad känns som en evighet... Jag lovar!

Men jag tror att nu senaste månaden hade jag börjat släppa lite på det hela. Hade testat med ägglossningstest i oktober även om vi inte kunde försöka då. Fick tydligt positivt på det och det gjorde att jag kunde slappna av lite i vetskapen att jag faktiskt har äl (oregelbunden cykel till trots...)

Nu tänker jag att även om detta inte går vägen, så KAN vi i alla fall bli gravida! Väljer att se det så för att inte deppa ihop om det värsta händer.

Haha, nu blev det en roman här

Lycka till!! Och ett "tips": skippa familjeliv och alla tankar de månaderna som känns deppiga.
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!