• Alma84

Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!

Hej allihop!

Får jag också hänga med på ett hörn?

Jag och sambon började försöka i slutet av maj men jag slutade med p-pillren vid årsskiftet efter att ha ätit dem sedan 2001 (med något års avbrott för några år sedan).

Har relativt lång cykel och förra månaden hade jag antagligen ingen ägglossning så väntan blir väääldigt lång mellan försöken känns det som.

Vill inte tänka för mycket på det hela och nu är man ju tillbaka på jobbet igen så hoppas på att kunna få tankarna på annat håll

Vad mer än vitaminer och folsyra tänker ni andra på i förberedelserna?

Ska försöka komma igång med träning och bra mat nu efter semestern, tänker att det är bra att vara snäll mot kroppen på alla sätt man kan

• Alma84
    Stokke skrev 2014-08-04 22:32:27 följande:

Klart alla får vara med ;)

Jag behöver också röra på mig och tänka på vad jag äter.

Har du funderat på bidrottninggele ?

Har läst om det här på FL men kan inte säga att jag har funderat så mycket på det. Men ska nog läsa på lite mer

Har du testat eller känner du någon som gjort?

Är bara lite rädd att jag ska stressa upp mig om vi testar en massa saker nu direkt och det inte funkar, då finns det liksom inget kvar att prova... Och ja, jag är nojjigt lagd
  • Alma84

Hej allihop!

Ser att flera av er är kring BIM nu, själv väntar jag på ÄL... Känns som att månaderna blivit extra långa på något mystiskt sätt det senaste

Är det någon annan som upplevt att bröstvårtorna blir extremt känsliga/ömma kring ägglossning? Vill tro att det är ett symtom att något är på gång men i övrigt känner jag inget alls.

• Alma84
    Sopan01 skrev 2014-08-12 13:38:33 följande:

Hej Alma84.. Ja visst är månaderna väldigt långa helt plötsligt! Jag får olika symtom men det tidigaste jag fått ömma bröstvårtor är ÄL+4, jag var inte gravid men kan ha varit jag som skapade skensymtom!

Jag testade negativt imorse.. Dag 36. Ska under nästa cykel ta blodprover för att kolla LH och progesteron. Så nu vill jag att mensen ska komma.. Eftersom det uppenbarligen inte tagit sig!

Stokke.. Tråkigt. Vet hur det känns :( Fast först när mensen kommit vet du på riktigt!

Börjar också noja redan nu efter några månader utan plus. Men vet inte om det är för tidigt att börja ta prover...

Förra cykeln kom mensen på dag 42, hade hållit mig från att testa då några dagar för att sambon var bortrest och ville testa när han var hemma men då kom eländet samma dag så fick aldrig ens testat. I efterhand misstänker jag att jag aldrig ens hade ägglossning förra månaden, därav att jag väldigt gärna vill känna att jag får det denna månad...

Segt när det inte händer något och man dessutom måste vänta så länge, man blir ju avundsjuk på de som har 27-28 dagar bara
  • Alma84
    Stokke skrev 2014-08-12 19:57:20 följande:

Fick min mens idag, 2 dagar för tidigt, en cykel på 26 dagar.

Nä fy vad trist

Men tänk att det kanske ändå känts ännu värre om du gått över tiden några dagar, då hade du ju hunnit få upp hoppet ännu mer.

Sarah32: Då bestämmer jag mig för att det är ett bra tecken!

Tyvärr är sambon lite hängig, tror han håller på att bli sjuk. Så han är inte direkt sugen på mys av något slag... Irriterande, men jag vill inte hetsa för mycket
  • Alma84

Och jag är 30 med sambo som blir 34 i år. Försöker med första barnet vi också

• Alma84

Välkommen Hille01!

Vad jobbigt med ditt mf. Hoppas du snart får plus igen!

Sarah32:

Vi är inne på vårt tredje aktiva försök. Slutade med mina p-piller redan vid årsskiftet så att kroppen skulle få en chans att komma igång ordentligt först.

• Alma84

Kul med så många nya i tråden!

Hur går det för alla?

Tror att jag hade äl i förra veckan och bim bör vara någon gång 28-30:e... Hur får man tiden att gå??

• Alma84
    Stokke skrev 2014-08-19 20:59:56 följande:

Jag har fått uvi och fått penomax utskrivit.

Kommer ha äl i helgen.

Hur hade ni gjort? Törs jag ta antibiotika ? Försämrar den fertiliteten?

Nej vad segt med uvi!

Tycker definitivt att du ska ta det, läkare skriver ju mer sällan nuförtiden ut antibiotika om det inte krävs...

Har eg. ingen aning om det påverkar fertiliteten men jag skulle hellre bli av med uvin om jag vore som du. Glöm inte att fullfölja kuren även om du snabbt känner dig bättre, annars finns risken att det fortfarande finns kvar bakterier som växer till igen och på sikt risk för antibiotikaresistens

(Sorry för pekfingret )

Men förstår din tanke! Man vill ju inte missa några chanser. Hade ju själv äl i förra veckan men inte alls så mycket sex pga sambons förkylning... Så skulle det ha tagit sig är det nog ren tur!
  • Alma84
    Stokke skrev 2014-08-25 06:14:52 följande:

Hej !

5 dagar med antibiotika är slut.

Har deppat över att jag bara haft låg fertilitet på monitorn. Idag är dag 14.

Men i dag visade mitt digitala äl test glad gubbe och min monitor visade hög fertilitet :)

Efter dagens morgon promenad så han vi med en snabbis.

Jag väntar ca 20 min sen kissar jag efter sex.

Skönt att det blev glad gubbe

Själv inväntar jag bim som bör var på torsdag... Känns långt dit men veckorna brukar ju gå fort när man har mycket på jobbet.

Hoppas alla får en bra start på veckan!!
Svar på tråden Vi som är 30 + och vill bli gravida nu!