Kaffekanna86 skrev 2014-07-19 22:11:13 följande:
Jag har hört massor som blivit gravida trots att de röker och alla säger att man inte ska röka men va fan, bevisen finns ju, för att det springer runt mammor på stan med ciggen i handen och barnvagnen med den nyfödda i den andra! Jag vet inte vad det är som gör att just VI inte blir med barn, men en sak kan väl för fan inte stoppa hela tillverkningen? Då gör man ju fel hela tiden, man får inte äta rött kött, man får inte dricka alkohol, man får inte äta fisk från östersjön, man måste motionera måttligt, dricka mycket vatten, äta folsyra, man ska ha bra munhygien, man ska inte snusa, man ska inte dricka mycket kaffe etc. etc. etc. Som du skrev, pundare får barn, alkoholister får barn, yngre och äldre får barn.
Min terapeut är ingen barnlöshets expert eller infertilitets läkare men hon sa att det kan vara att jag är för "spärrad", som att jag är för stressad, eller stoppar det hela för att jag tänker för mycket på det. Ja, jag kan ju inte tänka mindre på det ju mer tiden går så....?? Vad ska jag tänka på istället? Att jag inte vill ha barn längre eller? Blir jag gravid då? Fan, ingen vet och ingen läkare i världen har svar på den frågan...
Jo jag läste typ överallt att man inte ska röka. Okej jag slutade och mådde svindåligt i 6 månader, men jag fixade det. Kaffet klarade jag inte av att sluta med men 2 koppar om dagen ska inte vara någon fara. Efter 7 månader mådde jag såå piss och var så leden. Bestämde mig för en brakfylla ( hade bara tagit några glas vin under dessa månader) och rökte upp ett helt palket cigg själv. Nu är jag fast igen. Dock bara under sommaren har jag lovat mig själv för till höst ska jag sluta igen och sätta igång att baka bebis.
Men jag har svårt att tro på att allt hänger på cigg, alkohol, kaffe, rött kött osv...De flesta ofrivilligt barnlösa gör ju typ alla rätt och inget händer ändå.
Nu är det ÄL-tester och rutinsex som gäller. Återigen. Får vi se om det funkar!
Det där med mentala spärrar sa min terapeut till mig också. Men jag vette faan asså..Jag frågade hur jag ska styra min hjärna och sluta tänka på det. Hon hade inget direkt svar utan jag ska försöka tänka på annat. Mmm tjena, när vi har sex o han kommer tänker jag automatiskt på vilken dag i månaden det är, upp med benen, inte duscha på en gång osv..Det är ju inget jag styr. Så det är svårt att bara stänga av tankarna.
Men nu väntar 3 veckors semester, det kommer bli vin och drinkar några av kvällarna, kanske jag inte tänker på det då.
Hur tänkte din man då? Är han lika "stressad" som du?
Fy vad jag önskar att du om några veckor kikar in här och säger att du fått ett positivt streck på pinnen!