Frisk men kan inte bli gravid?
Jag är 28 år snart, har försökt blivit gravid i över 2 år. Jag har aldrig tagit mediciner.
Jag har aldrig rökt eller snusat. Dricker väldigt måttligt (nästan aldrig) och om jag gör det är det ett glas vin en gång i månaden. Jag har aldrig ätit p-piller eller andra hormoner. BIM 19,5 - 19,8. Jag motionerar ganska ofta i form av jogging. Jag har börjat äta magnesium, kvinnotabletter som innehåller folsyra bland annat och c-vitaminer samt omega 3. Äter ganska nyttigt mat ändå men det kan vara bra att äta kosttillskott sägs det (eller det har jag läst iaf). Vi har semester nu och jag har 8 veckors semester så bara det är väl avkoppling nog? Men det har ju gått fler somrar och inget har hänt så?! Jag äter bisolvon för slemlösande effekt på ägglossningssekretet. Yoga varannan dag hemma för fertilitet och jag ligger kvar minst 30-40 minuter efter varje samlag med benen uppe i vädret för att ge simmarna en bättre chans. Visst ja, vi har besökt kvinnokliniken på sjukhuset som säger att det inte är något fel på någon av oss, efter att vi gjort spermaprov samt blodprov.
Trots allt detta blir jag inte gravid....?? Hjälp.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-19 13:04
Min syster och mamma fick barn efter bara 1 års försök och min mans bror har fått 2 barn sen vi började försöka så det är heller inget fel på våra familjer?
Kan tillägga att jag har svårt med folk nu, har hamnat i en depression, och gått till en KBT terapeut och en beteende terapeut. Dessa har ju olika metoder men ingen verkar fungera för att jag ska tänka annorlunda och bli mig själv igen (glad och energisk och inte folkskygg längre). Jag kan inte titta på en barnvagn utan att känna hat och frustration. Sist jag var på en släktträff var jag till slut tvungen att låsa in mig på toaletten för att inte bryta ihop inför alla människor! Usch...