Inlägg från: Anonym (que) |Visa alla inlägg
  • Anonym (que)

Är det för lite att barnet träffar umgängesföräldern 9 dagar under sommarlovet?

Har barnet 6 veckors sommarlov från skolan? Självklart ska barnet få vara med sin pappa lika mycket tid som med dig. Vem har bestämt att barnet ska få bestämma umgänge?

• Anonym (que)
    Anonym (Försöker fixa utifrån barnets önskemål!) skrev 2014-07-16 11:13:03 följande:
    Därför att barnet ofta får migrän i samband med umgänge med pappan. Barnets större syskon vågar inte träffa pappan själv iom att han har kränkt barnen och varit hotfull när vi bodde ihop. Denna 9 dagarsperiod kommer barnet att träffa pappan ihop med närmaste släkten och endast vara ensam med pappan någon enstaka natt. Barnet är 7 år.

Är det rimligt att hon ska vara 14 dagar med honom efter denna info?
    Har jag inte främjat umgänge tillräckligt för henne då?
    Det är rimligt att han och barnet har halva sommarlovet.
  • Anonym (que)
    Anonym (Försöker fixa utifrån barnets önskemål!) skrev 2014-07-16 11:41:04 följande:
    Dottern vill helst vara borta korta intervaller från mig. 3 dagar med pappa+släkten och sedan en dag med mig. Sedan 2-3 dagar med dem igen och sedan återigen en dag med mig o.s.v.
    Så du ska stå för resorna mellan där han är och hämta barnet för att sen lämna barnet igen? Eller har ni den brillianta idén att pappan ska betala allt?

Stämmer han dig får du garanterat se dina planer ryka all världens väg.
  • Anonym (que)
    Anonym (Försöker fixa utifrån barnets önskemål!) skrev 2014-07-16 16:34:30 följande:
    Men herregud, vilken bitsk ton du har mot mig. Varför så aggressiv framtoning?
    Har du egen erfarenhet av detta? Varför vill du inte ange vad du har på fötterna för dina argument?
    Jag har ingen "ton" alls, så du kan lägga ner härskartekniken. Den funkar inte på mig.

Jag har stor erfarenhet. Hur ska du lösa finansieringen av resorna har du tänkt?
  • Anonym (que)
    Anonym (varför) skrev 2014-07-19 00:55:12 följande:
    Varför skulle ts stå för resorna? För det första är det kutym att umgängesföräldern står för resekostnaderna? För det andra är umgängesföräldern själv ansvarig för de utökade resekostnaderna eftersom de beror på barnets rädsla för umgängesföräldern.
    Varför ska pappan inte få ha barnet sammanhängande som han vill? Ts vill obstruera och då får hon  räkna med att betala.

Ev rädsla ska vara dokumenterad, dvs att ex BUP ska vara inblandade och veta. Om inte så obstruerar Ts.
  • Anonym (que)
    Brumma skrev 2014-07-19 20:03:52 följande:
    Vet du?
    Haha, bra fråga. Tack. :)
  • Anonym (que)
    Anonym (häpp) skrev 2014-07-19 22:34:29 följande:
    Så, om  vi ska vara så petnoga, var utläste du att jag "gav intryck av att inte veta"?

Den person jag svarade argumenterade inte öht för att BUP är till för att ge stöd och hjälp till barn som mår dåligt, så det kan jag knappast ha argumenterat mot då, eller hur?
    Personen skrev:
    "Varför ska pappan inte få ha barnet sammanhängande som han vill? Ts vill obstruera och då får hon  räkna med att betala.
    Ev rädsla ska vara dokumenterad, dvs att ex BUP ska vara inblandade och veta. Om inte så obstruerar Ts. "

Nej BUP måste inte vara inblandade för att TS annars ska kunna anklagas för obstruktion. De är ingen obligatorisk instans och de måste inte dokumentera nåt för att TS ska kunna "komma undan". Det är inte ens självklart att man vänder sig till BUP och det var DÄRFÖR jag frågade om personen ens visste vad BUP var.

Du kanske ska läsa hela konversationen innan du ger dig in i en debatt du inte ens förstår vad den handlar om? Bara ett tips i all välmening,
    Varför tror du man tar barn till BUP då? Självklart är det för att barnen behöver hjälp i sitt mående. Sen är det bra att ha dokumentation. Att bara påstå att ett barn far illa, mår dåligt osv utan att det finns ex dokumenterat hos BUP är att skjuts sig själv i foten.

Att undanhålla barn från den andra föräldern är egenmäktighet och det är straffbart.
Svar på tråden Är det för lite att barnet träffar umgängesföräldern 9 dagar under sommarlovet?