Inlägg från: LunaLovegood |Visa alla inlägg
  • LunaLovegood

funderar på katt...

Nu känner jag mig petig men det finns inga blandraser i kattvärlden :). Det finns raskatt (en katt som har stamtavla) och huskatt.

Vad gäller mat så är ju maten som finns i vanliga mat-affärer skit (åtminstone här där jag bor), förutom blötmaten "mjau". Det finns bra mat man kan köpa genom internet, jag kommer inte på namnet på dessa märken just nu dock. "Barf" är väldigt bra, kolla t.ex här: www.barfmycat.com/index.html

• LunaLovegood
    milleniumm skrev 2014-07-15 19:21:39 följande:
    finns det inte friskies där du bor? 
    Johodå, jag sa att det inte finns något BRA torrfoder i mataffärerna där jag bor :)
  • LunaLovegood
    milleniumm skrev 2014-07-15 19:21:39 följande:
    finns det inte friskies där du bor? 
    Läs gärna länkarna jag länkat till angående maten www.barfmycat.com/index.html. Här är en hemsida som har bättre torrfoder för katt: www.kattstatus.se/

Friskies och de andra märkena i mataffären innehåller massor med konstigheter, spannmål som inte katter ska ha. Katter är köttätare.
  • LunaLovegood
    LunaLovegood skrev 2014-07-15 19:53:46 följande:
    Läs gärna länkarna jag länkat till angående maten www.barfmycat.com/index.html. Här är en hemsida som har bättre torrfoder för katt: www.kattstatus.se/

Friskies och de andra märkena i mataffären innehåller massor med konstigheter, spannmål som inte katter ska ha. Katter är köttätare.
    Förlåt, här är rätt länk till det bättre fodret: animail.se/applaws-cat-adult-chicken-salmon-2-kg.html
  • LunaLovegood
    humledummle skrev 2014-07-16 13:10:45 följande:

nemo1 jag har tre katter ålder 10-15 år altid ätit friskies i 10 år för hur vi en försökte byta till så kallt bättre foder så blev katterna smala som pnnar för de åt inget de vill inte ha även om vi bara lägger ner tre bitar i skålen full av de vanliga så vägrar de . så du menar att jag är en dålig ägare för detta ? vissa katter trivs på vissa foder bara för att det ser bra ut o är dyrt betyder det inte att katten gillar den dyra maten . (ja vi pröva ca tio sorter innan vi gav upp ) och blötmat är mäst vatten så det käns ju korkat att köpa med tanke på alla tillsatser som finns i det vattnet

Katter är dåliga på att dricka och behöver vattnet i blötmaten... Äter de torrfoder kan de få i sig för lite vatten och det påverkar njurarna.
  • LunaLovegood

En människa kan må bra trots att den äter massor med "skräpmat", det betyder inte att maten är bra.

Svar på tråden funderar på katt...