• kma

Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(

Hur ska jag övertala min sambo att skaffa en till katt? Vi har redan en på 4 månader men jag tycker så synd om henne som är själv så mycket. Hon har lekt med en annan katt för några dagar sedan och det gick jättebra så hon skulle funka med en till.

Min sambo tycker det räcker med en. Men katter är min största hobby just nu och det är jag som sköter allt när det gäller katten hemma så jag tycker att det inte borde spela någon roll för honom om vi har en eller två i och med att det ändå är jag som sköter allt.

Hur ska jag lyckas övertala honom? Jag har provat med att säga att vi bor trångt och att vår nuvarande katt inte kan leka så mycket men om det kommer en till så har dom varandra att leka med men då säger min sambo att det blir ännu trängre.

Jag har även provat säga att katten blir mindre ensam och mer glad om vi skaffar en till men han är skeptisk. Hjälp vad säger jag? :)

• Svar på tråden Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(
  • kma

Ja såklart men det här är min hobby. Hans hobby är att titta på fotboll varje dag och umgås med folk vilket jag inte gillar jämt men han gör det gärna ändå.

Därför tycker jag att jag kan få detta..

• MxMeNow

Om ni redan bor litet håller jag med din man om att det bara blir mindre utrymme. I mindre utrymmen tenderar husdjur att lukta mer och det blir mer päls på allt. Respektera din sambo och skaffa dig en annan hobby.

• Tokfrans

krävs två att dansa tango - respektera din karl och sluta jämför fotboll med levande djur..två heeelt olika hobbys.

Eller brukar du få som du vill?

• milleniumm

Jag och min sambo hade bara 1 katt från början, sen blev det 1 till då jag tyckte hon var så himla ensam..
    Sen räddade vi livet på två andra katter som vi sedan inte kunde lämna bort med tanke på den hemska upplevelsen.

Tyvärr blev den första katten vi hade sjuk och var tvungen att avlivas... Så nu har vi 3.. 

Men med lite tjat och fjäsk om hur en katt kanske känner sig ensam om man jobbar mycket brukar dom ge med sig!

• Gizmo

Respektera din sambos åsikt! Du har ju en katt, du borde vara nöjd med den du har!

• Currykoalan

Att skaffa en katt till med motivationen att det "numera" är din hobby- efter vadå, en månad? (hon var väl 12 veckor när du hämtade henne och nu är hon 16 v?)- med katten låter lite överilat. De blir ju uppåt 15-17 år trots allt, om man har tur. Det blir en hel massa månader det.

Nu tror jag generellt att katter tycker om att ha en kompis som de får växa upp med iofs.

• nemo1

Vadå, har du lämnat tillbaka kattungen till häxan???? Gör en anonym anmälan till Länsstyrelsen. Fattar inte hur du kunde göra det.

• milleniumm
    nemo1 skrev 2014-07-15 20:53:40 följande:

Vadå, har du lämnat tillbaka kattungen till häxan???? Gör en anonym anmälan till Länsstyrelsen. Fattar inte hur du kunde göra det.

vad menar du? & till vem skrev du detta?
  • nemo1
    milleniumm skrev 2014-07-15 20:58:22 följande:
    vad menar du? & till vem skrev du detta?
    Ts har fler trådar.
Svar på tråden Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(