Inlägg från: kma |Visa alla inlägg
  • kma

Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(

Hur ska jag övertala min sambo att skaffa en till katt? Vi har redan en på 4 månader men jag tycker så synd om henne som är själv så mycket. Hon har lekt med en annan katt för några dagar sedan och det gick jättebra så hon skulle funka med en till.

Min sambo tycker det räcker med en. Men katter är min största hobby just nu och det är jag som sköter allt när det gäller katten hemma så jag tycker att det inte borde spela någon roll för honom om vi har en eller två i och med att det ändå är jag som sköter allt.

Hur ska jag lyckas övertala honom? Jag har provat med att säga att vi bor trångt och att vår nuvarande katt inte kan leka så mycket men om det kommer en till så har dom varandra att leka med men då säger min sambo att det blir ännu trängre.

Jag har även provat säga att katten blir mindre ensam och mer glad om vi skaffar en till men han är skeptisk. Hjälp vad säger jag? :)

• Svar på tråden Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(
  • kma

Ja såklart men det här är min hobby. Hans hobby är att titta på fotboll varje dag och umgås med folk vilket jag inte gillar jämt men han gör det gärna ändå.

Därför tycker jag att jag kan få detta..

• kma

Ja hon tog tillbaka katten. Jag kunde inte göra något. Var helt förstörd den dagen då den lilla missen lämnade oss.

Men svärmor lovade att katten inte skulle vara ensam om nätterna och även på dagarna. Det tyckte jag lät bra MEN kattstackarn får flänga runt i bilen och på olika ställen med svärmor tydligen. Det är ju inte bra för katten för dom behöver ju en stadig punkt att vara på. Jag hoppas katten kan vänja sig men det känns ändå inte bra.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte son katten från henne direkt..

Jag ska fjäska lite för killen ????

• kma

Ja hon tog tillbaka katten. Jag kunde inte göra något. Var helt förstörd den dagen då den lilla missen lämnade oss.

Men svärmor lovade att katten inte skulle vara ensam om nätterna och även på dagarna. Det tyckte jag lät bra MEN kattstackarn får flänga runt i bilen och på olika ställen med svärmor tydligen. Det är ju inte bra för katten för dom behöver ju en stadig punkt att vara på. Jag hoppas katten kan vänja sig men det känns ändå inte bra.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan ju inte son katten från henne direkt..

Jag ska fjäska lite för killen ????

Svar på tråden Min sambo vill inte skaffa en till katt och jag mår dåligt om vi inte gör det :(