Inlägg från: Muslimsktjej |Visa alla inlägg
  • Muslimsktjej

15 år och har inga vänner

Det är samma sak med mig (är 16), men jag tror nog det beror på min socialfobi, och därför inte "vågat" skaffa vänner irl.

Finns ju sidor för unga på nätet där du kan skaffa vänner, men jag tror inte det hjälper så mycket för oftast vill man ha vänner irl.

Men lycka till typ och hoppas du får vänner.

Är du 15 så antar jag att du ska börja gymnasiet nu till höst? Du kommer säkert få vänner där. (Eller du kanske ska börja 9:an.. Idk)

• Muslimsktjej
    Ronga skrev 2014-07-15 00:32:49 följande:
    Vad brukar du göra om dagarna? Vad gör du efter plugget, umgås du med folk på rasterna?
    Hobbyn?
    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
    Nu är det sommarlov så går inte till skolan, innan det var jag sjukt deprimerad och kunde inte ta mig till skolan varje dag.. Men när jag gick dit så var jag inne i klassrummet ensam när andra hade rast/åt. Men nu till höst ska jag börja i en skola för elever utan gymnasiebehörighet, och så får vi hoppas att jag får vänner där.

Vad jag brukar göra om dagarna? Läser bara om politik och sånt, och är inne på mobilen. Inget annat typ. Sjukt tråkig person är jag hehe.
  • Muslimsktjej
    Ronga skrev 2014-07-15 00:50:47 följande:
    Jag var också väldigt skoltrött, speciellt under gymnasiet. Sätt inte mycket press på dig själv bara, din framtid avgörs inte av hur du är i skolan.

Kul att du är insatt i politik! Gillar du något annat? Läsa böcker, kanske gillar du att skriva något själv? Dra på bio och se en skön rulle, spela dataspel?

Det är vanligt att man under tonåren "stänger" in sig själv och inte pallar med omvärlden, men snart växer din aptit för livet. Jag tror inte att du är en tråkig person.
    Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
    Jo, läsa böcker gillar jag också. Dra på bio skulle jag aldrig få för mig att göra.. inte ensam iaf, uhh vad läskigt. (Fast jag vågar egentligen inte gå ut själv så mycket ändå så det handlar lixom inte bara om bio och sånt).

Men tack btw, det var fint och hoppas min "aptit för livet" växer mer snart. Eller egentligen är det bara min socialfobi jag vill bli av med, tror allt skulle bli lättare då.
  • Muslimsktjej
    korralin skrev 2014-07-15 01:00:48 följande:
    ey du borde organisera dig i något politiskt förbund ifall du är intresserad av politik! 
    vet inte var du har dina sympatier men riksdagsförbunden och en del andra partier har ju ungdomsförbund och sedan finns det en hel del utomparlamentariska organisationer att engagera sig i också!
    BELLA CIAO
    Jo, jag tänkte också på det först. Men ung vänster, vad jag vet, finns inte i min stad. Blir svårt då. Sedan har jag hört att det är ganska mycket "kaos" i Ung vänster.. Så vet inte om jag vågar heh.

Men tack!!
Svar på tråden 15 år och har inga vänner