Inlägg från: Sofie29 |Visa alla inlägg
  • Sofie29

Bråkar med bröstet

Min lilla flicka är 4 veckor och hon gör mig galen!
    Hon bråkar med mig och bröstet när vi ska amma. Jag brukar ligga ner och amma, det har funkat rätt bra tills nu, förutom att hon har haft torsk och jag tyvärr har fått det på mina bröst vilket svider utav satan. Men nu har hon börjat bråka, hon sparkar mig i magen, slår med armarna, hon skallar bröstet, jag får mer eller mindre stoppa in bröstet i munnen på henne, hon är lite lat oxå och vill inte ta tag ordentligt.
    Sen suger hon en stund, ibland rätt länge, sen börjar hon jävlas, hon drar huvet bakåt, vrider kroppen, puttar bort mig och drar i bröstvårtan och sen släpper hon men så fort hon har släppt så börjar hon nafsa hysteriskt efter bröstvårtan igen, hon blir så hysterisk att hon missar, hon liksom suger på sidan av bröstet och ja verkar helt galen. Så vi börjar om, hon får tag och efter en stund så gör hon så här igen. Hon brukar även grymta och gnälla och ibland skrika lite. 

Vad är det för fel? Vad gör jag? Jag håller på att bli galen!

• Svar på tråden Bråkar med bröstet
  • Sofie29
    Amalian83 skrev 2014-07-12 22:29:49 följande:

Jag vet inte, men min bebis på 7 veckor gör likadant, särskilt när brösten känns lite mer tomma. Kanske vill hon öka produktionen = vill äta mer och du har inte hunnit ikapp henne än. Det är väl så att man ska låta dem vara vid brösten så ofta som de vill för de "vet" när de går mot en tillväxtperiod när de behöver mer mat. Bara att bråka vidare med andra ord :)

Angående torsken (sorry ot): vad har du fått för medicin för behandling på dina bröst? Jag har fått mycistatin till hennes tunga, men inget för mina bröstvårtor.

Jag har fått antibiotika och en kräm till bröstvårtorna som heter Daktar som jag använda morgon och kväll.

Dottern fick nån lösning som hon ska få 3 gånger per dag men hon hatar den och kräks bara upp allt, det förstår jag, den luktar väldigt starkt av mentol så förstår att det blir för mycket för henne. Som tur var så har hon inte så mycket torsk längre, kan inte ens se den, utan hennes behandling är mer förebyggande och för att det inte ska komma tillbaka.

Igår natt kämpade vi i en timme med kvällsamningen.
Svar på tråden Bråkar med bröstet