Inlägg från: Tamousha84 |Visa alla inlägg
  • Tamousha84

Bråkar med bröstet

Min son beter sig också som du beskriver. Han sparkar dessutom i brösten och klöser mig på bröstvårtorna. Det är svårt att hålla sig lugn och tålmodig då, men det är ju bara en liten bebis så klart. Min son är 8 veckor nu och har hållit på så här vid brösten sen han började ta bröstet på egen hand (han var något prematur och orkade inte själv i början). Han har inte heller något tålamod, skriker och låser sig om han inte får rätt tag och mjölken rinner till snabbt nog. Ni andra skriver att detta sker mest när brösten är mer tomma, för mig är det tvärt om, när brösten är fulla och stinna får han inget grepp om vårtan. Har försökt att mjölka ur lite innan och sedan spruta in lite mjölk i hans mun när jag lägger till honom för att stimulera. Det hjälper och fungerar ibland. Just nu varvar jag amning och pumpning och detta funkar också. Brösten får vila från bebisen och risken för svamp/sår på vårtorna har minskat. Hade även problem med mjölkstockning som pumpen var fenomenal emot. Dessutom kan min man mata honom om han blir hungrig när jag av någon anledning inte är hemma. Detta har funkat för mig. Annars är väl alternativet, om man vill helamma, att försöka hålla ut och hoppas på bättring. Men om amningen blir ett krav och ett lidande kan den vara rent skadlig för både mor och barn. Finn en lösning som funkar för er båda, ibland kanske man måste släppa lite på prestigen och kraven i slutändan.

• Tamousha84
    Nybblan90 skrev 2014-07-13 00:45:10 följande:

Om hon har mycket torsk så kanske hon har ont i munnen?

Till bröstvårtorna fick jag typ bakteriedödande paddar, fick dom av min mamma som är bm, så vet tyvärr inte hur hon fick tag på dom.. Dom var rosa iallafall och man fick klippa till dom..

Vill bara tillägga att torsk tyvärr orsakas av jästsvampar så bakteriedödande tar inte kål på det, dock ökar risken för bakterieinfektioner när huden är försvagad och angripen av svamp. Det kan vara därför din mamma gav dem till dig?
Svar på tråden Bråkar med bröstet