• Täss

Pco och snart dags för pergotime

Åhh får jag också hoppa in här?

22år, sambo på 24! Har två tabletter kvar på proveran och om mensen kommer som den ska börjar jag äta pergotime den 31 Augusti. Första kuren (enkel). Konstaterad PCOS och ingen ägglossning alls mest troligt. Spontan mens max 3-4ggr/år.

• Täss

Alltså vilken dag har ni fått ÄL med pergotime? Var på VUL idag (cykeldag 13) och äggblåsorna var tydligen bara 9 - 10 mm. ... uppgiven själ!

• Täss

Vet ni vilken cd ni hade ÄL?m jag ska gå efter den dagen jag fick mens så hade jag så sent som dag 24. Min cykel blev hela 37 dagar lång!

• Täss
    Gweny skrev 2014-10-01 20:17:23 följande:

1a kuren var det på cd 17

2a var det cd 15

pergotimen har fått att min cykel har kommit i normallängd, jätteskönt. Har innan haft cykler på från 35-50 dagar, varit jättesvårt att veta när äl varit då, speciellt då jag sällan fått äl med.

Ja jag känner densamma. Har ingen som helst aning när ägglossning ägt rum egentligen utan kan bara gissa mig till det. Ska börja min andra enkelkur på fredag och visst hade det underlättat att man vetat när man har äl! Någon som privat det här med att kolla tempen för att kunna utläsa ägglossning?
  • Täss

Halloj! Ni som provat pergo, hur många kurer har ni tagit och inte blivit gravid innan ni fick övergå till annan behandling? Samt vad har ni fått för behandling då? :)

Ätit pergo 3 kurer - väntar på bim nu men mest troligt ingen graviditet. Har även börjat med akupunktur för att öka chanserna :)

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime