• Pco_1_2

Pco och snart dags för pergotime

Ska också till Gyn för pergoutredning i Aug. Har en son som föddes Aug-13 med hjälp av pergotime+ovitrelle :)

Har pcos och ägglossar inte själv.

• Pco_1_2

Vad spännande!

Ovitrelle är en spruta man får efter avslutad pergokur för att äggen ska släppa.

Jag blev gravid på 1:a försöket med enkelkur pergo, blodprovet hos gyn visade då "ingen ägglossning" och vi lyckades bara ha sex 1 gång den månaden. Men se, det var visst en liten pojke som visade sig på stickan trots allt ;)

• Pco_1_2

Jag hade inga biverkningar alls av pergon, lite varmare kanske. Jag jobbade som vanligt :)

• Pco_1_2

Hej tjejer! Längtar till gyntiden 4 aug nu!

Hur går det för alla med ägglossningen och pergon?

• Pco_1_2

Mitt problem är att även om jag får stimulering via klomifen så måste jag ändå ha en spruta av läkaren för att de ska släppa. Det är ju inte bara i ett steg behandlingen går. Och för många med pco räcker inte bara pergo. Så att stoppa i sig massa tabletter från nätet utan kontakt med vården är bara dumt, tycker jag.

• Pco_1_2

Hej flickor.

Snart ska jag iväg till Gyn! Hoppas på goda prognoser och att jag får starta med pergokur.

Hur går det för er andra?

• Pco_1_2

Någon som fått biverkningar av pergon?

Första kuren kände jag ingenting men denna omgången är jag som ett argt värmesvallande monster!

• Pco_1_2

Hej!

Imorse var jag hos Gyn, 2 ägg, ett på 15 mm och ett på 11.

Fick ägglossningssprutan som jag ska ta ikväll. Så nu är det bara till att ligga och sen invänta!

• Pco_1_2

Hur går det för alla?

Ni som ätit pergo samt tagit ovitrelle, när fick ni ägglossning? Vilken cd?

• Pco_1_2

Nu är "liggperioden" över och nu inväntar vi BIM som är 13 sep.

Hur går det för er alla?

• Pco_1_2

såhär ser mitt test ut 6 dagar efter ovitrelle. Jag är ytterst tveksam till att det kan stämma eftersom vissa säger att sprutan sitter i upp till 10 dagar. Ska ta ett nytt test på lördagmorgon.

• Pco_1_2

Hej hela gänget :) är dåligt uppdaterad. Fick missfall i augusti så har varit lite depp.

Men nu är det nya tag! Väntar på mens och då ska jag ringa gyn för nytt VUL och förhoppningsvis börja om en kur med pergo och ovitrelle.

Någon som plussat än?!

Svar på tråden Pco och snart dags för pergotime