Ok. Ett tips när det gäller nätshopping är annars att komma på vilka märken som brukar passa en själv (fast man får kanske börja shoppa IRL) och därefter brukar det gå bra att beställa samma märken på nätet.
Om du vill känna dig mer bekväm så fundera över vad du har som du vill framhäva. Om man har vältränade armar är det extra snyggt med linne, har man långa slanka ben är det snyggt med tajta byxor osv.
Det är egentligen mitt bästa tips - att fundera över vad just du passar i och som framhäver dina bästa drag. Leta efter sådana plagg i affärerna, i färger du gillar.
Det finns massor av tips på vad olika kropptyper passar i, om man googlar på engelska. Sen tycker jag iofs att man ska ta på sig det man gillar och inte klä sig efter regler, men det kan vara ett sätt att börja på.
Jag tror inte det kommer finnas någon affär där du gillar alla kläderna utan man får gå in på de vanliga ställena och börja leta. Jag håller med om att det kan vara svårt att hitta kläder i ens stil, men det finns inget annat sätt än att börja leta :)