• rere88

missnöjd med min kropp.. hur ska jag klä mig?

Jag har alltid varit osäker i min kropp trots att jag inte varit tjock.
    Har väldigt dåligt självförtroende gällande mitt utseende och det känns jobbigt att köpa kläder.
    Fick för 3 månader sen min andra son och behöver nu en ny garderob då både höft o bröst vuxit ur mina gamla kläder.
    får på mig typ 2 shorts 1 par jeans 5 t-shirt 3 linnen.
    jag är inte så förtjust i dagens mode med bling-bling och skrimskrams...
    var kan man hitta "normala" kläder till rimligt pris?
    Har ni förslag på kläder som kan få upp mitt självförtroende tar jag gärna emot dem.

• Svar på tråden missnöjd med min kropp.. hur ska jag klä mig?
  • jamieblue

Vilka av dina gamla eller nuvarande kläder trivs du i och varför?

Vad är normala kläder enligt dig? Vad menar du med krimskrams och bling?

Menar inte att ifrågasätta dig men det är svårt att svara eftersom alla har så olika smak :)

Ett tips att börja med är i alla fall att kolla olika ställen på nätet, tex zalando.se om du inte gillar att vara ute och shoppa. De har fri frakt och retur, så du kan enkelt skicka tillbaka kläder som du inte gillar.

• rere88

Jag gillar enkla modeller utan massa piljetter eller veck överallt.

Är lite av en pojkflicka..gillar inte klänningar o kjolar. Inget rosa. Klär mig i jeans/shorts t-shirt/linne. Blått, grönt, svart, rött.

vill inte beställa över nätet då det ofta har dålig passform.

• jamieblue

Ok. Ett tips när det gäller nätshopping är annars att komma på vilka märken som brukar passa en själv (fast man får kanske börja shoppa IRL) och därefter brukar det gå bra att beställa samma märken på nätet.

Om du vill känna dig mer bekväm så fundera över vad du har som du vill framhäva. Om man har vältränade armar är det extra snyggt med linne, har man långa slanka ben är det snyggt med tajta byxor osv.

Det är egentligen mitt bästa tips - att fundera över vad just du passar i och som framhäver dina bästa drag. Leta efter sådana plagg i affärerna, i färger du gillar.

Det finns massor av tips på vad olika kropptyper passar i, om man googlar på engelska. Sen tycker jag iofs att man ska ta på sig det man gillar och inte klä sig efter regler, men det kan vara ett sätt att börja på.

Jag tror inte det kommer finnas någon affär där du gillar alla kläderna utan man får gå in på de vanliga ställena och börja leta. Jag håller med om att det kan vara svårt att hitta kläder i ens stil, men det finns inget annat sätt än att börja leta :)

Svar på tråden missnöjd med min kropp.. hur ska jag klä mig?