• LillyRose

Underhållsbidrag - irritation på makens ex

Hur kan du gnälla om pengar?

Ni får i uh 1273 + 1273 = 2546 kr
    Ni ska lägga samma summa= 2546
    Bb 2250 kr

Summa 7342 kr

Kostar barnen er mer än så är det ju inte klokt!

• LillyRose
    Brumma skrev 2014-07-16 07:30:39 följande:
    Fast nu fabulerar du väl ändå lite? TS har ju inte skrivit att hon tycker att de får för lite pengar. Utan är irriterad över att mamman anser att de ska betala för att barnen bor hos henne några dagar extra över sommaren....

Vet du de har så mycket mer pengar än mamman att det inte är mer än rätt de hjälper till när de bor vv under sommaren! Å jo hon gnäller visst om du läser!
    Nej barn är inte gratis det vet jag också för vi har 6 st.

Men varför denna trådstarten? Otroligt onödigt då de har så mycket pengar för barnen och ändå tycker mamman är snäl som vill ha del av uh under sommaren.

VEM som betalar uh är väll oviktigt för huvudsaken är väll ATT de får uh?
  • LillyRose
    Kajsakavat skrev 2014-07-15 17:04:08 följande:

Barnen bor hos oss jämt förutom nu på sommaren, då är det varannan vecka. Hon betalar ingenting! 0 kr. Finns alltså ingen 1/40 att dra av. Vad jag menar: tror folk att det är gratis att ha barn, eller t o m att man ska få betalt för det?? Om hon ska ha hälften av underhållsbidraget som vi får från FK, så ska hon väl också betala hälften av barnens mobiltelefonräkningar, barnens försäkringar mm? Är det NÅGON som fattar vad jag menar? :)

Över lag tycker jag hela tråden är en enda lång gnälltråd från ts.
    De har barnen på heltid, de får uh och bb. Hon kanske inte betalar uh till fk men HUR lider barnen el ts för det de? Inte ett enda dugg! Hon är bitter för att mamman vill ha hjälp under sommaren. Tycker inte det är att begära för mycket och anser det otroligt snålt att neka stöd.

Sen vet jag inte hur det fungerar med fk, borde inte mamman få en skuld till fk för uteblivit uh? Fk betalar ju istället för henne.

Hur som helst barnen får alla bidrag de har rätt till så pengamässigt lider varken barn eller pappa/bonusmamma.
Svar på tråden Underhållsbidrag - irritation på makens ex