Underhållsbidrag - irritation på makens ex
Kajsakavat skrev 2014-07-11 07:24:40 följande:
Tack för era svar. Hon betalar inget underhållsbidrag men vi får väl hänvisa henne att ansöka via FK. Det är bara irritationen jag känner!! Varför hon inte känner att hon ens kan stå för den kostnad hon har i sommar, varannan vecka. För hon har absolut inga kostnader för sina barn som bor hos oss. Det är inte gratis att ha barn, det borde man tänkt på innan man skaffade dem.
Fast om hon lever på försörjningsstöd så finns det liksom rent faktamässigt inte pengar att föda två barn under halva sommaren, då normen är beräknad på att endast hon ska ha exakt så hon klarar sig. Så jag vet inte på vilket sätt du anser att hon ska "stå för" försörjningen? Pengarna finns ju liksom inte? Jag antar att ni också vill att barnen ska kunna ha liiite trevligt hos mamma under sommaren också och inte enbart sitta hemma i en hyreslägenhet och käka makaroner med salt? En enkel sak som en busstur till badstranden med matsäck och varsin glass för två barn kan spräcka budgeten helt för den som lever på flrsörjningsstöd beräknat på en person.