Brumma skrev 2014-07-15 23:42:24 följande:
Fast exet anser ju att hon skall få hälften av underhållet som försäkringskassan betalar ut... HADE hon betalat försäkringskassan så hade hon kunnat göra avdrag. Som det ser ut idag så kan hon visserligen anmäla att hon har barnen halva tiden, men det enda som skulle hända vore ju att pappan får mindre i underhåll den månaden. Mamman får ju inget.
Men förutom det så har TS o pappan inget med att göra att mamman inte har tillräcklig inkomst för att betala, det håller jag med om.
Och om du ser tidigare svar jag gett i tråden så ser du att jag skrivit till ts att exet får gå rätta vägen genom fk. Men ts har verkat hakat upp sig totalt på exet ekonomi och jag tycker faktiskt att hon ska skita i den för den angår henne inte. Sedan om exet gör avdrag så får hon bara Betala mindre om hon betalar underhåll ja och ts man får mindre i underhåll oavsett om exet betalar något eller ej. Det enda svar ts man ska ge sitt ex är bara att hon inte ska ha pengar av dom men att hon kan göra avdrag på hos fk om det är så sedan är det ju bara locket på och säger exet något om sin ekonomi och att hon vill ha pengar är det bara att säga precis som det är" tyvärr, din ekonomi angår inte oss"