• ikala

Någon annan med PCOS dom försöker bli gravida och vill följas åt?

Hej.

Jag har oxå PCO, vi jobbar på syskon nu. Lillan född 131220 blev till efter behandling med pergotime , jag har ätit två omgångar med pergotime under vår/försommaren som resulterade i äl vid första kuren men inte vid andra. I augusti ska jag börja med puregon hoppas att jag ska vara gravid innan lillbruttans 1års dag.

Ska ni börja med hormonbehandling snart?

• ikala

Hej.

Jag har oxå PCO, vi jobbar på syskon nu. Lillan född 131220 blev till efter behandling med pergotime , jag har ätit två omgångar med pergotime under vår/försommaren som resulterade i äl vid första kuren men inte vid andra. I augusti ska jag börja med puregon hoppas att jag ska vara gravid innan lillbruttans 1års dag.

Ska ni börja med hormonbehandling snart?

• ikala

Ja jag vet precis hur du känner dig nu, jag var så uppgiven när jag fick diagnosen efter 7 månader utan mens sen p-piller stop. Min gyn är väldigt bra, går till en privat man hör om många som får äta pergotime kur på kur utan resultat utan att få börja med något annat. Min ger det ett par chanser sen tycker han att man ska gå över på sprutor, jag är ganska trög stimulerad se det var tanken att börja med puregon redan förra gången men mitt pyttelilla ägg som han dömde ut växte till sig lagomt till påsk och blev våran allra finaste julklapp

Går du till en privat gyn lr landstinget?

• ikala

Puregon är hormoner i sprutform, funkar lite annorlunda än med Pergotime där man tar ett lr två piller i fem dagar och förhoppningsvis ger det är men om man inte får det så får man göra om hela grejen igen med primolut nor blödning och pergotime kur.

Puregon sprutar man oxå efter en primolut nor kur och blödning, man börjar med låg dos och ökar tills man får en äl, dock är risken större att man blir överstimulerad och att fler än ett ägg lossnar.

Vad bra att du hittat en gyn som är bra det är viktigt.

• ikala

Å vad roligt att vi blir fler, jag var med i en liknande trådinnan jag blev gravid med Fia.

Gweny hur gammalt är det barnet du har från ditt tidigare förhållande? Ja det här med semester blir så grymt frustrerande när man är inne i barnaskaffandet.

• ikala

Villblimamma90 jag förstår verkligen hur du känner men det ska mycket till för att man inte ska kunna bli gravid på nått sätt, ibland är vägen lite krokigare bara. Min läkare sa att dom flesta som har Pco har väldigt bra kvalitet på sina ägg, plus att man ofta kan få barn senare i livet.

Ja det är mycket väntan, längtan typ tusen vul, massor med läkarbesök och pillerknaprande men i slutändan är det så värt det.

• ikala

Ååå Ziry häng gärna med oss du verkar vara ett pcos proffs

Hur blev du gravid med dina tidigare barn?

Vad är Metformin och vitex?

Bra jobbat att gå ner så mycket i vikt, jag måste verkligen ta tag i min vikt. Jag har ca 25 kg övervikt gick upp minst 10 av dom efter att jag slutade med ppiller. Gick upp 8 kg under graviditeten och vid efterkontrollen hos bm hade alla utom 1 försvunnit, nu är det borta men magen har blivit större och mjukare efter graviditeten....

Svar på tråden Någon annan med PCOS dom försöker bli gravida och vill följas åt?