• Anonym (orolig flickvän)

Pojkvän vill ha det mer "spännande" - HJÄLP

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 1,5 år lite drygt och det var helt okej i början. Då sågs vi kanske en helg varannan/tredje vecka, han ville ha sex rätt ofta och var väldigt nöjd med allt (sa han).

Redan då pussades vi sällan, han var väldigt sällan nära om det var för sex och blev obekväm av att visa känslor offentligt - men eftersom jag var dödsförälskad och han sa att han verkligen älskade mig så lät jag det vara.

Nu har det som sagt gått 1,5 år och allt är värre. Vi ses praktiskt taget hela tiden så antar att mycket är pga vardag, men jag tycker man borde kunna bo ihop utan att det blir dåligt. Han visar ALDRIG känslor, ingen som inte vet att vi är ihop skulle förstå det för han rör aldrig mig, pussas aldrig osv, och det är bara jag som tar initiativ till sex (och han avböjer ofta).

Problemet är att jag varit lite ledsen på sistone (pga föräldrar som brutit kontakten och börjat med p-ring så fått biverkningar) och för en vecka sa han att han tycker vårt förhållande är dåligt och ospännande, han frågade tom om vi kunde ha öppet förhållande så han kunde få spänningskick av att vara med någon ny. Det har han dock "tagit tillbaka" efter jag blev ledsen men sagt att han vill ha det mer spännande.

Hur gör jag det mer spännande när han bara avvisar mig när jag är nära??? Har försökt med massa nytt när det kommer till sex och det har han sagt är bra, men verkar som sagt som att han är missnöjd med vardagen med mig och lockas av spänning. Några praktiska tips på hur jag ska få den här relationen att fungera och få det mer kärleksfullt? Livrädd för att han ska vara otrogen

• Svar på tråden Pojkvän vill ha det mer "spännande" - HJÄLP
  • LängtansBlåaBlomma

Det låter väldigt olyckligt hela situationen. Tex inga pussar, och det med dina föräldrar.

Men mitt råd är väl att göra en resa ihop, hitta på aktiviteter ihop tex åka go kart eller klättra. Sånt som får er att skratta.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
  • cirkusmusen

Jag tycker du ska fråga honom vad han kan göra för att det ska bli mer spännande, och sedan vad du kan göra. På dig låter det lite som att det är du som håller i tyglarna och han är alldeles för bekväm.

• Anonym (duden)

Mitt råd är att lämna och hitta någon som vill..

Nej han kommer förmodligen inte att magiskt bli bättre.

Ja, fortsätter ni såhär så kommer han förmodligen knulla någon annan, viljan finns ju redan..

Ja, det blir svårt, i början..

Ja du har ett eller flera val. Jag hade valt lycka, för den finns där ute. Men det finns fler val, förlika dig, låt honom knulla runt, knulla själv runt... Osv

• Anonym (duden)

Bäst hade ju såklart vart att snacka allvar med honom.. Ställ lite krav på lyckan.. Passar det inte så är det så, men val har du alltid..

• lykantrophona

Ett öppet förhållande funkar bara bra när man redan är säkra på varandra, är min åsikt. Ifall han ligger med någon annan så blir det ju en kick för honom, men det gör nog inte ert förhållande till varandra mer spännande... Och jag lever i ett öppet förhållande, så det är inte så att jag är anti sådant överlag, men det är inte ett sätt att locka fram förälskelsen igen!

Fråga honom om han har några idéer om hur ni får ert förhållande mer spännande, inte bara hans fritid.

Det kan vara så att han är ovan vid längre förhållanden, där man kan behöva anstränga sig när väl den första förälskelsen svalnat. Förklara för honom att inga par förblir lyckliga om man bara tar varandra för givet och slutar visa sin kärlek. Säg att du kan anstränga dig, men vill att han gör detsamma.

Tyvärr tror jag det ofta blir så att kvinnor tar mer ansvar för att lappa ihop relationer än vad män gör. Könsroller och det där.

• panicorion

Då det verkar handla om att ni kan behöva mer spänning i vardagen likväl som ert sexliv så skulle jag föreslå att ni hittar på saker utanför det vardagliga tillsammans. Bryt den "onda" cirkel som ni hamnat i som gör att ni bara klampar på dag ut och dag in. Åk iväg en helg och hitta på något, gå ut och ät en mysig middag eller ta en picknick ute i skogen bara ni och mys lite.. Se om ni kan hitta något som ger er den där extra lilla kicken igen

• Anonym (Tyvärr)

Vill börja med att säga att jag beklagar situationen med dina föräldrar.

Öppet förhållande är enligt mig något jättebra när båda två är med på det. Är man inte överens kan det dock vara slutet på relationen. Det är min erfarenhet i varje fall. Har han sagt att han vill ha det mer spännande, och sedan sagt att han vill ligga med andra så har jag en känsla av att du kommer vara otillräcklig för att stilla honom. Tyvärr. Att han tog tillbaka det för att du blev ledsen betyder ju inte att han inte känner så innerst inne.

Det bästa vore väl att diskutera det med honom. Vad tycker han är spännande? Är det ända han nämner att han vill ligga med andra så vet du ju själv var det leder.

Sköt om dig, men låt inte någon trampa på dig! Det är inte värt det, och det finns så många andra där ute.

• Anonym (Tyvärr)

Läste inlägget ovanför, och det kanske är så att han själv inte vet vad som är "spännande" och då kan ju panicorions tips vara jättebra att testa. Jag utgick nog ifrån att han visste vad han ville ha, och det kanske inte alla gör.

• PassionFlower

Av det du skriver så låter det ju som han är tillsammans med dig i brist på bättre. Och han vill ha ett öppet förhållande för att han inte vågar lämna dig om han inte har hittat någon att ta din plats.

Det är iaf min tolkning av situationen. Den enda andra rimliga förklaringen skulle vara om han har känslomässiga problem som han behöver jobba med. Men isåfall är det hans arbete som han måste vilja ta itu med och inget du kan göra annat än att stötta honom i det. Dock tror jag inte att det är det som är problemet.

Jag tror du får förbereda dig på att bryta upp förhållandet. Varken du eller han verkar ju få ut så mycket av det annat än tryggheten att ha "nån". Och det kommer ju inte att hålla i längden. Onödigt att slösa tid på det.

• Tom Araya

Det låter inte som att han älskar dig, men märker att dina känslor är starka så nu utnyttjar han det till att få dig att anpassa dig efter hans önskningar....jag kan ha fel, men det är den känslan jag får.

Svar på tråden Pojkvän vill ha det mer "spännande" - HJÄLP