Ringa förlossningen? Hjälp snälla!
Hej ska försöka fatta mig kort så att jag kan få fler svar. Jag är nu idag gravid i v31 (30+2)
Jag har nu under graviditeten gjort en konisering på livmodertappen då man upptäckt svåra cellförändringar. Detta har lätt till att min läkare på mvc har sjukskrivit mig nu dom sista 2 månaderna för att bebisen inte ska titta ut förtidigt.
Hon va mycket noga med att säga att om jag känner nått ovanligt eller får mycket sammandragningar skulle jag åka in till förlossningen för att kolla att inte tappen öppnar sig.
Jag har nu senaste timmen fått ont i nedre delen av magen, känns som en jobbig mensverk. Ibland hugger/sticker det även till.
Ska jag ringa till förlossningen eller avvakta? Jag ska på TUL imorgon på morgonen då jag ligger högt på sf-kurvan (31cm i v29+6). Kan jag avvakta tills imorrn när jag ändå ska på TUL eller bör jag ringa förlossningen redan nu?
Nån som varit i samma sits eller bara kan komma med råd? Är även ensam hemma då min man är på tjänsteresa så känner mig extra ensam och ynklig just nu när jag fått ont :(