• tjej25

Ringa förlossningen? Hjälp snälla!

Hej ska försöka fatta mig kort så att jag kan få fler svar. Jag är nu idag gravid i v31 (30+2)

Jag har nu under graviditeten gjort en konisering på livmodertappen då man upptäckt svåra cellförändringar. Detta har lätt till att min läkare på mvc har sjukskrivit mig nu dom sista 2 månaderna för att bebisen inte ska titta ut förtidigt.

Hon va mycket noga med att säga att om jag känner nått ovanligt eller får mycket sammandragningar skulle jag åka in till förlossningen för att kolla att inte tappen öppnar sig.

Jag har nu senaste timmen fått ont i nedre delen av magen, känns som en jobbig mensverk. Ibland hugger/sticker det även till.

Ska jag ringa till förlossningen eller avvakta? Jag ska på TUL imorgon på morgonen då jag ligger högt på sf-kurvan (31cm i v29+6). Kan jag avvakta tills imorrn när jag ändå ska på TUL eller bör jag ringa förlossningen redan nu?

Nån som varit i samma sits eller bara kan komma med råd? Är även ensam hemma då min man är på tjänsteresa så känner mig extra ensam och ynklig just nu när jag fått ont :(

• Svar på tråden Ringa förlossningen? Hjälp snälla!
  • lightfish

Du ringer och säger att du kommer in för kontroll. Ta med dig en övernattningsväska. Lycka till!

• tjej25

Usch nu fick jag lite panik här! Ska ta några djupa andetag och samla mod till att ringa.

Känner mig bara så fånig ifall det inte skulle va nått utan bara va typ växtvärk eller nått. Men har faktiskt inte känns denna sorts "smärta" innan så det är ju det som oroar mig.

Ni tror inte dom kommer tycka jag är jobbig om jag åker in?

• Liljan77
    tjej25 skrev 2014-07-03 20:43:19 följande:

Usch nu fick jag lite panik här! Ska ta några djupa andetag och samla mod till att ringa.

Känner mig bara så fånig ifall det inte skulle va nått utan bara va typ växtvärk eller nått. Men har faktiskt inte känns denna sorts "smärta" innan så det är ju det som oroar mig.

Ni tror inte dom kommer tycka jag är jobbig om jag åker in?

Nej, de kommer inte tycka att du är jobbig på något vis.
    Ring nu.
  • tjej25

Okej nu har jag ringt till sjukvårdsupplysningen (står i kö just nu) vågade inte ringa förlossningen. Känns så konstigt att ringa dit eftersom jag inte ska föda lixom... Eller ska jag ringa direkt till förlossningen iaf? Vad ska man säga? 

Usch superjobbigt detta eftersom jag är själv.. 

Tack så mycket för alla svar!

• babyväntar

Ring fl på en gång man kan alltid ringa och rådfråga där, dom vet bättre än en ssk på 1177. Och barnmorskorna finns där för dig om du undrar nån, jag har varit in 4 gånger för lite sammandragningar och fått åka hem se :)

• lillajag77

Tycker absolut att du ska ringa. Du får råd från dom. Berätta allt så löser allt sig ska du se. Man behöver verkligen inte känna sig dum..!!!! Lycka till. .!!!!

• Blåbär

Jag hade ringt förlossningen, för säkerhets skull. Bättre att ringa en gång för mycket än för lite :) Lycka till!

Svar på tråden Ringa förlossningen? Hjälp snälla!