Var tog "vår" semester vägen?
Nej, hur drog du den slutsatsen? Hon är 23 och jag är 41.
Din sambos dotter har varit enda barnet i flera år, hon har fått hans odelade uppmärksamhet och nu måste hon plötsligt dela den med tre andra barn plus dig.
Du skriver att hon mår dåligt, kan hon vara deprimerad?
Tycker iaf att du ska unna henne en vecka med sin pappa om hon nu vill det. Du och dina barn bor ihop med sambon 365 dar om året, hon kan väl få en vecka?
Han kan ju slippa dina tonåringar första veckan och själv besöka sitt vuxna barn. Eller så inser du att semestertider lämpar sig ytterligt bra för att besöka barn man inte träffar hela tiden. Vill hon helst inte träffa dig och du ändå tycker att ett besök hos henne är slöseri med din tid kan du stanna hemma tycker jag.
Det jag verkligen inte förstår är varför du bara har en enda semestervecka tillsammans med dina tonåringar???
Med tanke på att din sambo ändå vill umgås med sin äldre dotter större delen av sin semester så finns det ju ingen anledning för dig att anpassa dina semesterveckor efter hans veckor.
I övrigt förstår jag inte heller att dottern vill vara med sin pappa på sin semester. Min utflugna 21-åring har två veckors semester, den ena tältade hon med kompisar och den andra ska hon åka utomlands med andra kompisar. Vi här hemma har tur om vi får se henne någon kväll då och då.
Men snälla, vad då får han? och låt honom!.....För det första så är det han som vill ha med lillan och för det andra så jobbar jag då. Ska han ha semester och vi ha barnet på dagis??? Det är väl självklart att om någon har semester så har man inte barn på dagis. Sedan är jag själv så mycket med vårt gemensamma barn att jag inte känner någon skyldighet att "låta honom" "slippa" lillan en vecka. Han är väl förälder till båda!!!
Mannens äldre barn får ju ingen egentid med sitt äldsta barn. Först ska ts och minsta vara med och därefter ska gemensamma vara med.
Men det är ju lätt att ordna. Han åker dit ensam medan du är ensam med er gemensamma. Sedan har ni resterande tid av era 2 veckor tillsammans.
På så sätt får alla barnen egen tid med föräldrar.
Så du har 3 v semester och din sambo har 4?