Inlägg från: FrökenKanSjälv |Visa alla inlägg
  • FrökenKanSjälv

Var tog "vår" semester vägen?

Det jag verkligen inte förstår är varför du bara har en enda semestervecka tillsammans med dina tonåringar???

Med tanke på att din sambo ändå vill umgås med sin äldre dotter större delen av sin semester så finns det ju ingen anledning för dig att anpassa dina semesterveckor efter hans veckor.

I övrigt förstår jag inte heller att dottern vill vara med sin pappa på sin semester. Min utflugna 21-åring har två veckors semester, den ena tältade hon med kompisar och den andra ska hon åka utomlands med andra kompisar. Vi här hemma har tur om vi får se henne någon kväll då och då.

• FrökenKanSjälv
    Anonym (signe) skrev 2014-07-05 21:08:36 följande:
    Får han vara med sin vuxna dotter på tumanhand? eller ska lillen med då också? DÄR tror jag du ser snett på det hela, låt honom besöka sin dotter själv, det vinner ni alla på. Inte lätt att göra kul saker med farsan om en ettåring hänger med hela tiden o styr dagarna.
    Gäller det här åt andra hållet också? Dvs tycker du att pappan ska ta hand om lillan själv några dagar så att tonåringarna får egentid med sin mamma utan att ettåringen "hänger med hela tiden"?
  • FrökenKanSjälv
    Anonym (?) skrev 2014-07-06 09:56:54 följande:
    Är inte det en självklarhet? 
    I min värld är det en självklarhet att samtliga barn i familjen får egentid med föräldrarna då och då. Men här på FL verkar det som att enbart mannens äldre barn har rätt till egentid medan kvinnans äldre barn och de gemensamma barnen ska vara nöjda med att få den tid som blir över.

Det var därför jag citerade och frågade skribenten om det även gällde ts äldre barn.
Svar på tråden Var tog "vår" semester vägen?