• EnAnonumius

Var tog "vår" semester vägen?

Anonym (C) skrev 2014-07-02 13:15:52 följande:
    Jag förstår, du är en sk 99-procentare. Men då ska jag förklara för dig; det finns något som kallas att "läsa mellan raderna" och med det menas att man läser in ett dolt budskap som skribenten har i sin _vaga_ text eller i sin vaga antydan.

Förstår du inte nu heller, så kan jag inte annat än att beklaga. Nästa gång får du se till att vara på plats då de delar ut hjärncellerna. ;)
    Jaha.
    Ja det är så det brukar heta av folk att "det finns något som heter läsa mellan raderna" och det är i regel samma människor som tolkar in sina egna åsikter i andras inlägg och är de värsta misstolkningarna av dem alla.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Lurad) skrev 2014-07-02 09:23:57 följande:

Är så ledsen/irriterad på min sambo. Vi har ett gemensamt litet barn, jag har två hemmaboende tonåringar (vv) och han har ett vuxet barn, utflyttad och boende på annan ort. Han ska ha totalt 4 veckor semester och hans tankar om upplägget var: första veckan gör vi något tillsammans med vår gemensamme och tonåringarna. De två nästa veckorna skulle vi ägna oss åt varandra och vår lille och den sista veckan som ligger senare och när jag jobbar skulle han ägna åt sitt vuxna barn och vår gemensamme. Jag tyckte upplägget kändes okej, även om tajmingen med min sambos semester och mina tonåringars pappa inte var perfekt. Vi hade inte bestämt vad vi skulle göra på vår tid för oss själva med lillen, men igår kläcker sambon ur sig att han tycker att vi ska åka och hälsa på hans barn på "vår" tid. Så hade inte jag tänkt vår tid tillsammans :(

" Vi hade inte bestämt vad vi skulle göra på vår tid för oss själva med lillen, men igår kläcker sambon ur sig att han tycker att vi ska åka och hälsa på hans barn på "vår" tid. Så hade inte jag tänkt vår tid tillsammans :("

Har du sagt det till din sambo?
    Fråga honom varför det inte duger med den semsterveckan som han hade från början bestämt att använda för att hälsa på sin vuxna dotter inte helt plötsligt duger. När det var sagt så i planeringen...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Var tog "vår" semester vägen?