Inlägg från: Anonym (Lurad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lurad)

Var tog "vår" semester vägen?

Är så ledsen/irriterad på min sambo. Vi har ett gemensamt litet barn, jag har två hemmaboende tonåringar (vv) och han har ett vuxet barn, utflyttad och boende på annan ort. Han ska ha totalt 4 veckor semester och hans tankar om upplägget var: första veckan gör vi något tillsammans med vår gemensamme och tonåringarna. De två nästa veckorna skulle vi ägna oss åt varandra och vår lille och den sista veckan som ligger senare och när jag jobbar skulle han ägna åt sitt vuxna barn och vår gemensamme. Jag tyckte upplägget kändes okej, även om tajmingen med min sambos semester och mina tonåringars pappa inte var perfekt. Vi hade inte bestämt vad vi skulle göra på vår tid för oss själva med lillen, men igår kläcker sambon ur sig att han tycker att vi ska åka och hälsa på hans barn på "vår" tid. Så hade inte jag tänkt vår tid tillsammans :(

• Svar på tråden Var tog "vår" semester vägen?
  • Anonym (Lurad)

Hur skulle ni tänka om det förslaget?

• Anonym (Lurad)

Nu var inte tanken att vi skulle stanna där i två veckor. Skulle ingen av oss stå ut med och barnet ser nog helst att pappa kommer utan mig överhuvudtaget. Men jag känner mig lurad på att vår gensamma tid/resa ska ha som huvudmål att besöka det vuxna barnet. Tiden/resan skulle ju handla om oss!

• Anonym (Lurad)

Det krävs nog en övernattning för att resandet inte skulle bli för krävande för den lille.

• Anonym (Lurad)
    Anonym (C) skrev 2014-07-02 10:43:08 följande:
    Är det långt till hans vuxna barn? Måste man övernatta eller kan man åka över dagen bara? - Vilket som, så borde EN dag av TVÅ veckor funka, eller?

Fast jag förstår inte den sista veckan - vill en vuxen utflyttad tjej spendera en vecka av SIN semester med sin pappa och dennes nya lilla barn?

Ja, du det kan jag också känna är lite märkligt. Dessutom är det nog dotterns ENDA semestervecka. Sedan vet jag inte om hon egentligen helst skulle tillbringat den själv med pappa utan småsyskonet, syskonet får hon nog ta på köpet så att säga
  • Anonym (Lurad)

Jag säger inte det att man inte får umgås med sina föräldrar fast man är vuxen. Jag utgår väl från mig själv och hur jag var i den åldern. Då ville man ju umgås med kompisar och ev pojkvän i första hand och allra helst om man inte har så mycket semester. Man kan väl älska sina föräldrar och ändå leva sitt eget liv

• Anonym (Lurad)

[quote=73549074][quote-nick]m0desty skrev 2014-07-02 13:17:47 följande:[/quote-nick]Men säg att du inte vill. Det var väl en fråga och inte en order?[/quote

Jo, jag ska försöka lägga fram det på rätt sätt. Allt som rör dottern är känsligt.

• Anonym (Lurad)
    Erfdgt skrev 2014-07-02 13:24:14 följande:
    TS, har din sambo tänkt spendera en vecka med sitt vuxna barn samt att ni ska åka dit tillsammans under era två gemensamma semesterveckor? Hur länge hade han tänkt att ni isåfall skulle spendera hos sitt vuxna barn?

Och om han nu vill att spenderar någon dag tillsammans med hans vuxna barn, är det hela världen? Han kanske kan korta ner sin resa som skulle vara en vecka då? Även om du jobbar, så hinner ni kanske ändå göra något på kvällen. 

Jag tycker egentligen inte det är så konstigt att han vill att ni ska umgås allihop litegrann. Ni spenderar ju en vecka med dina två tonåriga barn tillsammans, som en familj. Han vill kanske att ni ska göra detsamma med hans tidigare barn?

Ja, men mina barn bor ju hemma och är yngre och har ju inte riktigt samma möjligheter att semestra utan oss. Mina barn kommer bra överens med sambon men hans dotter däremot verkar inte tycka om mig och då känner jag mig inte bekväm. Jag har ingenlust att slösa bort tid som jag och sambon skulle ha tillsammans på någon sominte vill ha mig där. Han ska ju träffa henne sen och hon vill ju iaf ha honom för sig själv. Och för övrigt har det inte blivit något med den hela veckan till "familjen". Kommer bli en kortare aktivitet med en natt borta
  • Anonym (Lurad)
    Fånga dagen skrev 2014-07-02 13:43:53 följande:
    När jag läser mellan raderna så får jag uppfattningen att du inte är så förtjust i din sambos vuxna dotter. Stämmer det eller?

Ja, det stämmer till viss del. Har väl att göra med hur jag har blivit "behandlad" också och att jag inte förstår mig på henne. Jag har hela tiden fått "backa undan" för att hon mår dåligtoch behöver mycket uppmärksamhet. Men det har väl främst att göra med sambon och vilka gränser han sätter och det har blivit mycket bättre. Men jag blev lite ställd när han nu föreslog att vi skulle åka till henne på vår gemensamma semester
  • Anonym (Lurad)

Jag tycker ju också om att umgås med mina föräldrar och syskon, men då blir det ju oftast att man umgås som familj. Man pratar, äter och umgås tillsammans. Det är ju inte som så att jag som vuxen dotter vill ha pappa för mig själv och att ingen annan ska få vara med utan att jag blir sur och deppig.

Svar på tråden Var tog "vår" semester vägen?