Var tog "vår" semester vägen?
Jag tror att det löser sig genom att hans vuxna dotter förmodligen inte vill ha er där i två veckor. ;)
Jag tror att det löser sig genom att hans vuxna dotter förmodligen inte vill ha er där i två veckor. ;)
Nu var inte tanken att vi skulle stanna där i två veckor. Skulle ingen av oss stå ut med och barnet ser nog helst att pappa kommer utan mig överhuvudtaget. Men jag känner mig lurad på att vår gensamma tid/resa ska ha som huvudmål att besöka det vuxna barnet. Tiden/resan skulle ju handla om oss!
Det krävs nog en övernattning för att resandet inte skulle bli för krävande för den lille.
Ja, du det kan jag också känna är lite märkligt. Dessutom är det nog dotterns ENDA semestervecka. Sedan vet jag inte om hon egentligen helst skulle tillbringat den själv med pappa utan småsyskonet, syskonet får hon nog ta på köpet så att säga
Det kan ju te sig märkligt för vissa men en del barn, även vuxna sådana, älskar sina föräldrar och vill tillbringa tid med dem.
Precis! Alla skyr ju inte släkten som pesten. En del av oss trivs ju faktiskt tillsammans. När barnen är vuxna och bor på annan ort så har man kanske inte möjlighet att kunna träffas så ofta. Jag förstår inte alls att så många tycker det är konstigt att ett VUXET barn vill umgås med sina föräldrar ibland. Precis som om det skulle vara nåt suspekt.
Vill hon? Var läser du det nånstans?
Ts skriver:
"Sedan vet jag inte om hon egentligen helst skulle tillbringat den själv med pappa utan småsyskonet"
Det fick du till att bli att denna vuxna dotter VILL träffa sin förälder utan sitt halvsyskon.
Du var mig en rolig prick. Trevlig också, kan vi bli kompisar?