• Anonym (bf)

Vem ska betala för umgängesresorna under semestern?

Du bör nog betala resan hem då det är du som inte är hemma så att han kan hämta där ni brukar göra bytena. Vid umgänge så får man ju se till så att barnen är hemma ifall det är där bytena görs i vanliga fall.

I vårt avtal står det hämtning på semestern hemma hos BF, vilket betyder hemma hos mig.

• Anonym (bf)
    Anonym (C) skrev 2014-07-02 00:24:22 följande:
    För att mamman har rätt att åka vart hon vill och iom att pappan är UF så ska han stå för resorna fram och tillbaka. Nu överstiger dock antalet mil den schablon som finns, varför mamman ska stå för halva kostnaden.

Det är inte jag som tycker så, det är så. Och NEJ, jag orkar inte googla fram nån "källa på det". Det får du göra själv. Eller så väljer du att tro på det jag säger.

Fast det du skriver om gäller ju om en förälder väljer att flytta permanent, inte på en semesterresa.
    Då skulle ju jag kunna ta mina barn och åka till USA över sommaren, och när det är dags för pappan att ha umgänge så kan jag då bara säga till honom att beställa en biljett som han får betala om han vill träffa barnen..... eller inte?!

Finns inte barnen där de brukar hämtas så bryter man ju mot avtalet.
Svar på tråden Vem ska betala för umgängesresorna under semestern?