Han hotar med familjerätten
Så fort jag och exet blir oense kring umgänget av barnen så hotar han med familjerätten men vad kan dom egentligen göra?
Så fort jag och exet blir oense kring umgänget av barnen så hotar han med familjerätten men vad kan dom egentligen göra?
Familjerätten skulle nog hjälpa honom att få ett fastslaget umgängesschema. Det är ett regelbundet umgänge med barnet som de tar hänsyn till, eventuella tävlingar bryr de sig föga om.
Familjerätten skulle nog hjälpa honom att få ett fastslaget umgängesschema. Det är ett regelbundet umgänge med barnet som de tar hänsyn till, eventuella tävlingar bryr de sig föga om.
Du menar att pappan skulle vägra låta dem tävla om han hade dem hos sig, eller att han inte är kapabel att ta med dem till tävlingarna? Att han inte har velat medverka är kanske för att han inte har velat träffa dig?
Vad händer när det är tävling på pappans helg? Skjuts umgänget fram 3-4 veckor till eller?
[quote=73546909][quote-nick]Brumma skrev 2014-07-02 00:44:37 följande:[/quote-nick]
Så vad bråkar ni om? Att umgänge flyttas? Ställs in? Aldrig kan vara bestämt i förväg
Ja, då förstår jag honom...
[/quäää
Men hur gör man då när barnet tävlar på helgerna och man inte på förhand kan veta exakt när dessa tillfällen är!?
Pappan vägrar att vara involverad i någonting som rör fritidsintressen.