String OK på strand och/eller simhall?
sextiotalist skrev 2014-07-03 12:41:51 följande:
Jag anser att man har rätt att klä sig som man vill, i rätt sammanhang, kan man få påpekningar om att just den klädseln inte passar, då tänker jag mer på ev klädkoder på arbeten etcPå sin fritid däremot så har man stor frihet.
Nej, man har inte rätt att klaga på andras klädsel, än mindre på andras utseende.
För det första, man rår inte för hur man är född, för det andra, det finns ytterst få fula personer, de finns de med mindre tilltalande utseende, men fula, mycket, mycket sällan.
Så för mig får man komma till affären i utslitna mjukisbyxor, slarvigt uppsatt (skitigt) hår, det bekommer mig inte det minsta och jag bryr mig inte.
Visst, jag kan lyfta ett och annat ögonbryn om någon kommer med shorts när det är minusgrader, eller päls när det är 25 plusgrader, jag kanske tänker en tanke om personen har kläder som inte sett en tvättmaskin på ett tag eller om klädseln visar mer än vad man vill se. Men säga något till personen, nix, den rättigheten har jag inte och om jag lägger ner energi på det, nix.
Frågar man, som t.ex i den här tråden, så kan jag svara på vad jag tycker, men annars så håller jag tyst.
Är det inom familjen så kanske jag kan upplysa om att det kanske inte passar, eller att det kanske inte är plagget för dig. Men inte alltid.
Detta låter mer som att en del här har väldigt svårt att ta kritik.