Inlägg från: Jempan85 |Visa alla inlägg
  • Jempan85

Vilket bb i Stockholm?

Jag ska föda mitt första barn på Södra BB är det tänkt. Som jag förstått det får du absolut bäst stöd där eftersom det är enda stället där du har en bm som bara tar hand om dig och inte springer mellan flera förlossningar. Det finns dessutom badkar och egen toalett på varje rum. Vanliga SöS har bara ett rum med egen toalett. Resten får dela en i korridoren och är för både mammor och pappor..

• Jempan85
    Morsprins skrev 2014-07-01 17:36:58 följande:
    Spännande, men vad är det egentligen för skillnad? Prisskillnad? Standard skillnad?

Men om du bara har en bm finns det väl inte så många platser eller? :)
    Det kostar ingenting förutom att partner får betala sina måltider. Det finns bara tre platser just för att de ska hålla en högre standard med stora fina rum och kunna ge så mycket uppmärksamhet som de gör. Man flyttas sen inte till BB utan får stanna på sitt eget rum hela vistelsen. Min andrahandsval är BB Stockholm som vi bor bara 10 min ifrån. Tyvärr har jag en vän som jobbar där dom berättat om sina mardrömspass då hon har 5-6 par. Inte så sugen på det!
  • Jempan85

Jag menade tre förlossningsplatser. Det finns ju fler rum men eftersom man får ligga kvar för eftervården är resterande rum upptagna.

Svar på tråden Vilket bb i Stockholm?