• Morsprins

Vilket bb i Stockholm?

Hej, väntar andra barnet till början av februari och är ganska ung.
    Jag födde på BB Danderyd sommarn-13 och själva förlossnings avdelningen var underbar men tji fick jag då vi kom upp till rummet, min lilla kille vägde bara 2760g och de höll på att sticka honom hela tiden för blodsockret inte var korrekt, då de enligt deras apparat var jätte lågt valde dom att ta ner honom till neo och ta blodsockret och det var hur fint som helst! (Efter 2 dagar...) iallafall dom var så elaka och menade på att jag var så ung och inte visste vad jag höll på med... Bor söder om söder så velat lite mellan karolinska Huddinge & sös, vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Vilket bb i Stockholm?
  • Marie90

Vi funderar på sös, är också unga och första barnet.. Känns som dom har bra rykte och stor kompetens..

BB södra är av vad jag hört lite mer för omföderskor, blir lämnad lite ifred och inte lika mycket "uppbackning"...

Spännande att höra vad andra har för uppfattning/erfarenhet..

• Morsprins

Ja jag har hört mycket bra om sös, kanske ska kolla lite på bb södra då om vi kan få en barnvakt när vi ska till förlossningen annars kanske jag ska välja sös så man har lite "stöd" och folk. Jag vet inte, så himla svårt det där!

• Jempan85

Jag ska föda mitt första barn på Södra BB är det tänkt. Som jag förstått det får du absolut bäst stöd där eftersom det är enda stället där du har en bm som bara tar hand om dig och inte springer mellan flera förlossningar. Det finns dessutom badkar och egen toalett på varje rum. Vanliga SöS har bara ett rum med egen toalett. Resten får dela en i korridoren och är för både mammor och pappor..

• Morsprins
    Jempan85 skrev 2014-07-01 17:15:54 följande:

Jag ska föda mitt första barn på Södra BB är det tänkt. Som jag förstått det får du absolut bäst stöd där eftersom det är enda stället där du har en bm som bara tar hand om dig och inte springer mellan flera förlossningar. Det finns dessutom badkar och egen toalett på varje rum. Vanliga SöS har bara ett rum med egen toalett. Resten får dela en i korridoren och är för både mammor och pappor..

Spännande, men vad är det egentligen för skillnad? Prisskillnad? Standard skillnad?

Men om du bara har en bm finns det väl inte så många platser eller? :)
  • kotten12

Vi låg på Huddinge och det var kanon! Super gullig personal som verkligen var där o stöttade vid behov :)

De tog sig verkligen tid o var inte ett dugg stressade.

• Hjärtefröjd

Så sjukt, vi var med om exakt samma sak på Danderyd, alltså att blodsockret visade jättelågt på BB-hotellet och vår son blev helt sönderstucken. Men på Neo visade de sig att blodsockret egentligen var helt i sin ordning.

Hur som helst, vi kommer nog inte välja Danderyd en gång till pga personalen på BB-hotellet.

• Morsprins
    Hjärtefröjd skrev 2014-07-01 18:21:42 följande:

Så sjukt, vi var med om exakt samma sak på Danderyd, alltså att blodsockret visade jättelågt på BB-hotellet och vår son blev helt sönderstucken. Men på Neo visade de sig att blodsockret egentligen var helt i sin ordning.

Hur som helst, vi kommer nog inte välja Danderyd en gång till pga personalen på BB-hotellet.

Gud vad hemskt, speciellt som förstföderska, sambon var iväg på ett möte jag var tvungen att akut ringa honom och be han komma snabbt, dom fick inte ta med bebis förens han kom, dom berättade ingenting utan tänkte ta honom och gå!!!

Dags att byta ut mätarna kanske?!

Jag låg i och för sig på avdelningen ovanför förlossningen. Varför vet jag egentligen inte.
  • Morsprins
    Nicki2011 skrev 2014-07-01 18:25:24 följande:

Danderyd, helt klart!!

Skulle nog inte vilja föda där, men sen är det så långt bort då jag bor i haninge så mitten av två val ;)
  • Jempan85
    Morsprins skrev 2014-07-01 17:36:58 följande:
    Spännande, men vad är det egentligen för skillnad? Prisskillnad? Standard skillnad?

Men om du bara har en bm finns det väl inte så många platser eller? :)
    Det kostar ingenting förutom att partner får betala sina måltider. Det finns bara tre platser just för att de ska hålla en högre standard med stora fina rum och kunna ge så mycket uppmärksamhet som de gör. Man flyttas sen inte till BB utan får stanna på sitt eget rum hela vistelsen. Min andrahandsval är BB Stockholm som vi bor bara 10 min ifrån. Tyvärr har jag en vän som jobbar där dom berättat om sina mardrömspass då hon har 5-6 par. Inte så sugen på det!
Svar på tråden Vilket bb i Stockholm?