• Baktakt

Hur/när blir barn bättre på att äta grönsaker?

Jag skulle bli "köttian", sa jag, när jag var liten. Hatade allt som inte var kött, mjölk, godis, glass, äpplen, jordgubbar eller kakor. Idag kvarstår enbart avskyn för kronärtskockor och broccoli.

Tjat hjälpte inte ett jota på mig. Jag gick hellre hungrig. Men det löste sig efter hand. Jag kom på att man dels kunde missa en massa godsaker om man inte smakade, dels att det blev lite pinsamt hemma hos vänner och - sedermera - pojkvänner.

• Baktakt

Jag skulle bli "köttian", sa jag, när jag var liten. Hatade allt som inte var kött, mjölk, godis, glass, äpplen, jordgubbar eller kakor. Idag kvarstår enbart avskyn för kronärtskockor och broccoli.

Tjat hjälpte inte ett jota på mig. Jag gick hellre hungrig. Men det löste sig efter hand. Jag kom på att man dels kunde missa en massa godsaker om man inte smakade, dels att det blev lite pinsamt hemma hos vänner och - sedermera - pojkvänner.

• Baktakt
    Alexi skrev 2014-06-30 22:20:29 följande:

Bra att det löste sig! I vilken ålder började det vända? Vi jobbar mycket på att framför allt femåringen ska smaka så det har hon blivit bättre på men hon tycker ju aldrig om något nytt av det hon smakar på i grönsaksväg...

Jag minns inte, men tror att det kom efterhand från högstadiet.
Svar på tråden Hur/när blir barn bättre på att äta grönsaker?