• Tedrickare1

bakåtvänd bilbarnstol till lång 2.5-åring i ford mondeo 08

Jag vill varmt rekommendera Axkid's modell Kidzone.

Den stolen är hur bra som helst - framförallt om man har ett långt barn, då den ger bra benutrymme samt att nackstödet går att höja en bra bit över stolens ryggslut (om det skulle behövas i framtiden).

Säkerhetsbältet i självaste stolen är för övrigt GULD! Det är precis som vanliga bilbälten, som åker in i stolen när man spänner loss bältet, och kan dras ut och regleras efter behov. Verkligen toppen!

Min son har den stolen och han sitter hur bra som helst i den. Han är 3,5 år, väger 18 kg och är ungefär 105 cm lång.

www.axkid.se/sv/produkter/kidzone-9-25kg-2

Kolla gärna länken och läs om den (svensk text samt bilder på stolen i dess olika färger).

• Tedrickare1
    Tedrickare1 skrev 2014-06-30 23:15:43 följande:

Jag vill varmt rekommendera Axkid's modell Kidzone.

Den stolen är hur bra som helst - framförallt om man har ett långt barn, då den ger bra benutrymme samt att nackstödet går att höja en bra bit över stolens ryggslut (om det skulle behövas i framtiden).

Säkerhetsbältet i självaste stolen är för övrigt GULD! Det är precis som vanliga bilbälten, som åker in i stolen när man spänner loss bältet, och kan dras ut och regleras efter behov. Verkligen toppen!

Min son har den stolen och han sitter hur bra som helst i den. Han är 3,5 år, väger 18 kg och är ungefär 105 cm lång.

www.axkid.se/sv/produkter/kidzone-9-25kg-2

Kolla gärna länken och läs om den (svensk text samt bilder på stolen i dess olika färger).

Puffar mitt eget inlägg lite. ;)
  • Tedrickare1
    ceke skrev 2014-07-01 17:00:00 följande:

Tack för era tips! Får helt enkelt ta med bilen och en motvillig 2.5-åring och testa

Akio tittade vi lite på men vad jag förstår fick den riktigt dåligt på tester för ett tag sen? Därav har vi inte kollat mer på dem.

En riktig djungel det här.... och verkar som att återförsäljarna i vår stad inte har den bästa kollen på vad som gäller säkerhetsmässigt och med montering.... så får bli en sväng till säkerhetsbutiken då vi ändå ska mot stockholmshållet I sommar!

Det var INTE den stolen som jag rekommenderade, som fick dåligt omdöme. Så du vet. Den stolen är kung! ;)
Svar på tråden bakåtvänd bilbarnstol till lång 2.5-åring i ford mondeo 08