• nenne821

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Tack allihopa för ert stöd, skönt att kunna gå in här och skriva och läsa när man känner för det. Och ni är alltid så snälla och svarar alltid när man behöver det <3

• nenne821
    Myra skrev 2014-10-04 10:07:35 följande:

Styrkekram till dig. Vet hur ont det gör när man haft så stora förhoppningar. Man faller så hårt. Nu får du ta det lugnt och ladda om för nya tag. Har du flera ägg i frysen?

Nä tyvärr så har vi inga fler.

Vi fick ut 6 ägg, 4 lyckades inte ens bli befruktade, två blev befruktade men det ena såg inte bra ut och det sista blev ju precis ett missfall..... Så får bli ny donator isåfall.

Ja man faller såå hårt eftersom man har fått upp förhoppningarna och man hinner ju tyvärr börja drömma sig iväg bland bebistankar.

Det som gör ondast är ändå att jag så gärna vill ge vår dotter ett syskon

Får ta nya tag och kämpa vidare.
  • nenne821
    Löparnörden skrev 2014-10-05 17:13:16 följande:

En apelsin, välkommen, du passar definitivt in här. Själv har jag vetat om att äd är mitt enda sätt till barn sedan innan jag var tonåring så jag är redan klar med mina tankar. Men jag kan bara föreställa mig vilken chock att få ett sådant besked när man är mitt i att försöka. Har en äd-dotter som är 1 är och vi ska precis påbörja syskonförsök. Svara gärna på frågor.

Dreamz, dottern blev till i Huddinge via landstinget men nu åker vi till Riga. Med dottern stod vi ganska exakt 2 år kö.

Sitter i detta nu på Arlanda och väntar på vår flight till Riga där 11 fina befruktade ägg väntar. Nervositeten börjar stiga. Har projicerat mina känslor på att trippelkolla att allt är med. På tisdag blir insättning.

Åh vad spännande!! Lycka till!!!
  • nenne821
    dreamz skrev 2014-10-05 07:39:19 följande:

Jag har en liten undran till alla här.

Är det någon som gör ÄD "gratis" via landstinget eller håller ni till på privata kliniker?

:)

Vi fick vår dotter genom landstinget 2012 i Malmö.

Vi hade en vän som ställde upp som korsdonator så hon anmälde sig för äggdonation i januari 2011 och donerade i sep/okt och sen satte vi in i februari 2012.

Nu vill vi gärna ha ett syskon till henne så nu är vi i Danmark och provar lyckan.
  • nenne821
    Löparnörden skrev 2014-10-20 05:46:35 följande:

Det var ett minus även nu, men hade inte väntat mig något annat egentligen

Det känns onödigt att åka och lämna hcg-prov och helst av allt skulle jag vilja sluta med medicinerna på en gång men antar att Riga vill att man fortsätter med dem tills hcg resultatet kommit.

Ledsen för din skull <3
  • nenne821

Hej alla!

Har varit inne och läst men inte skrivit så mycket. Har varit lite tufft sen missfallet men nu känns allt ok igen.

Har fått en ny donator nu så nu kör vi ett nytt försök i december och hoppas att det går vägen denna gången.

Hoppas på många plus framöver

• nenne821
    Myra skrev 2014-11-09 21:23:11 följande:
    Vad härligt..;) men på självaste julafton, har dom verkligen öppet då?
    Ja det kan inte bli bättre julklapp.
    Det är en privat klinik i Danmark så de har väl öppet när de behöver

Vi blev rätt så förvånade men det är bara att gilla läget
  • nenne821
    jazz2014 skrev 2014-12-20 00:09:57 följande:

jmt- jodå, vi ska till Riga o kommer troligtvis vara där julafton (inte hundra i nuläget), men iaf den 23:e. Det är så mkt här nu med min sambo som nyss varit i Riga o på måndag ska åka dit igen med mig smile1.gif . Vi struntar lite i julen i år. Haft minijulafton ikväll, ifall vi är i Riga den riktiga . Jular kommer det massor av! Se det som ett äventyr o en ovanlig jul.... smile1.gif

Vi har också insättning på julafton???? fast vi har lite närmre eftersom vi gör det i Danmark ju.

Men det måste ju betyda tur att ha insättning på självaste julafton, världens bästa julklapp ju!!!!
  • nenne821

Idag har mannen varit över i Danmark och lämnat sitt bidrag och donatorn har även plockats på ägg, det blev 10 ägg

Det är första gången vi fått ett så bra resultat, nu håller vi tummarna för många befruktade ägg imorgon.

När dottern kom till fick vi dela 6 ägg med ett annat par så då fick vi tre. Dottern var ett, ett befruktades inte och det tredje gick inte att frysa.

Förra gången fick vi 6 ägg, fyra befruktades inte, ett såg inte bra ut när det var befruktat så det kasserades, ett sattes in och blev tyvärr missfall.

Så hoppas verkligen på bra äggkvalite denna gången.

Längtar verkligen tills imorgon när vi får veta

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015