• nenne821

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Hej allihopa!

Jag fick en dotter 2012 genom äggdonation på Rmc i Malmö.

Nu är vår dotter 20 månader och nu har vi påbörjat resan mot ett syskon i Danmark.

Vi har redan påbörjat behandlingen så smått och det blir insättning i september redan

Följs gärna åt????

// nenne

• nenne821

Hej löparnörden!!

Ja det blir en ny donator för oss, självklart hade det varit kul om det hade funnits ägg kvar så att barnen kunde varit "helsyskon" men nu är det ju som det är så det får man ju acceptera.

Jag är bara så otroligt tacksam att vi får försöka på en liten knodd till.
    Vi hade en otrolig tur förra gången och lyckades på första och fick en fantastiskt fin liten tös, det hade varit så kul att få ge henne ett syskon.

Hur tänker du själv kring allt?

• nenne821
    swede skrev 2014-08-15 09:47:41 följande:

Hej tråden !
    Nu börjar vi så smått komma igång...Jag tar Utrogest för att starta en blödning just nu och efter det kommer jag (troligen) äta Utrogest och Estrofem igen. Så om allt går bra kommer vi åka tillbaka till Riga i mitten av september för ett andra försök. Vi har 3 frysta embryon kvar som väntar på oss

Nenne, hur långt har ni kommit? Läste just att ni planerar insättning i september Vad kul! Var i Danmark gör ni er äggdonation?

Löparnörden, jag blir så glad att höra att ni har en liten äggdonationsdotter. Det ger mig hopp Solig! Blev er dotter till på ert tredje försök? Satte ni in ett eller två ägg vid försöken? Spännande med ett syskonförsök.

Fruhn, och Vinterprinsessa ni står i kö i Huddinge respektive Umeå va? Hur fungerar det? Jag menar får ni reda på hur ni ligger till i kön allt eftersom, eller kommer de att ringa och säga att nu har vi hittat en donator? Jag undrar lite eftersom vi också står i kö i Umeå, men vi har inte hört något alls. Men det kanske är den vanliga gången?

Inell, ni kommer att försöka i början på nästa år? Ett stort lycka till.

Lycka till allihopa i tråden!

Hej
    Jag har inte varit inne på ett tag så därför jag inte har inte svarat.

Vi är igång på riktigt nu, ska iväg imorgon på insättningGlad
    Vi går på Vitanova i Danmark.
    Vi fick bara sex ägg denna gång, det är ju iofs mer än förra gången då vi bara fick tre.
    Samtidigt vet vi att det räcker med ett GULDÄGG för att få en liten, det räckte ju sist med ett försök när vi fick vår lilla flicka som blir två i novemberHjärta

Vi fick reda på från kliniken idag att två av dom sex äggen har blivit befruktade, men vi hoppas ju så klart att något mer har blivit befruktat tills imorgon.

Hur funderar ni alla kring hurvida man ska sätta in ett eller två ägg?

Själv tvekar vi väldigt mycket på att sätta in två.

Lycka till alla!!
  • nenne821

Jo det gick bra idag, vi har satt in ett ägg som förhoppningsvis är guldägget ????

Tyvärr blev resten inte befruktade så vi håller alla tummar vi har på att detta ska fungera.

Två veckor till gravtest känns som hur länge som helst...

• nenne821

Vi lyckades på första försöket, fick tre ägg då men bara ett som var bra och det är vår lilla tös på 22 månader????

Ruvar nu på syskon och hoppas vi ska ha samma tur för vi fick bara ett ägg denna gången också.

Vi har satt in ägget två dagar efter äggplock på båda försöken.

Ska testa på måndag, börjar bli nervös nu ????

Håller tummarna för er alla????

• nenne821

Alla frågetecken ska inte vara med i mitt föregående inlägg, ingen aning varför?

Kanske för att jag skrev från mobilen

• nenne821
    swede skrev 2014-09-15 21:04:58 följande:

Nenne821, Ska du testa redan på måndag!? Så spännande! Ska hålla alla tummar, fingrar och tår för dig/er. Har du några symptom?

Tack, det värmer????

Jag har lite molnande i magen, känner mig trött, haft huvudvärk men annars inget.

Har extremt dåligt humör också förresten men det kan ju lika bra vara av spänningen och väntan ju.
  • nenne821

Hej alla!!

Så kul att vi blir fler härinne, välkomna!

Håller tummarna för er som ruvar????

Själv har jag testdag på måndag men kunde inte hålla mig så testade nu imorse och det var tyvärr negativt. Känns så tråkigt eftersom det var det enda ägg vi fick.....

• nenne821
    Redan47 skrev 2014-09-20 09:23:07 följande:

Nenne, vilken ruvardag var det nu? Jag kommer inte testa före hcg provet..., har fått så många minus vill veta exakt Direk . Det är en j.... Väntan dessa 2v. Men det går fort , jag har TD nästa vecka oxå, ons/Tors kommer inte ihåg. Vi håller tummar ! Det ska gå!

Jag är på ruvardag 12 idag, har testdag på måndag egentligen.

Visst kommer jag testa på måndag också men känns rätt kört ????

Håller tummarna för dig????
  • nenne821

Tog ett test igår på morgonen och det var negativt.

Tog ett nytt imorse och det var positivt!!!

Så tydligen så är jag gravid!!!

Jag ska ALDRIG mer tjuvtesta!!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015