• Fruhn

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Jz79: tack, det gick bra! Ett ägg tinat och infört. Så nu ruvar jag också. Vid insättningen fick jag se ägget/embryot uppförstorat på tv-skärm, väldigt kul. Teknikern sa att det såg väldigt fint, hon tyckte det såg ut som en pojke :) Kul kommentar att ha i bakhuvudet om det fäster och blir barn av det!

Håller tummarna för dig!!

• Fruhn

JZ79, nu har jag också testat, blev också negativt.. Rd 13. Huddinge vill ju att man testar på dag 18 för att inte riskera falsks negativa svar. Jag kommer testa då. Men med min dotter fick jag plus dag 13, så jag har inte så stora förhoppningar.

Har tyckt att jag haft spänningar och "växtvärk" samt är väldigt trött på kvällarna, men det kanske är att jag lyssnar mer på kroppen och hoppas se tecken..

Har kört i naturlig cykel men stöttat med lutinus pga kort lutealfas. Fortsätter väl till torsdag för säkerhetsskull.

Kram och lycka till alla!

• Fruhn

Hmm, verkar dessutom som jag börjar få en blödning. Trodde progesteron gjorde att man ej börjar blöda? Är ju i så fall i alla fall inte tidig blödning. Brukar få min mens ca 14 dagar efter lh stegring.

Nåja, trist..

• Fruhn

Tack alla! Ja, vi har två kvar. Ett 5 dagars och ett 2 dagars. Så på't igen sen :)

Gällande terminologin.. Ruvardag, tänker jag rätt att det är rd 13 om det gått 8 dagar sedan insättning av ett 5 dagars?

• Fruhn

Testdag och fortfarande negativt. Inte oväntat då jag haft småblödningar mellan Lutinus insättningarna. Jag stödbehandlade ju i naturlig cykel och nu känns det skönt att få blöda ut ordentligt och ta nya tag.

Skönt ändå att se de positiva nyheterna i tråden :)

• Fruhn

Myra: förstår din känsla. På Huddinge gav de liknelsen att ägget är som ett dammkorn mellan två pannkakor :) Det kommer nog ingen vart..

• Fruhn

Hur mycket medicin man äter beror väl på grundproblemet till varför man gör äd, eller att man vid misslyckade försök märker att mer behövs. Jag tog bara östrogen och progesteron när jag blev gravid med min dotter.

• Fruhn

Nu jäklar alla vi som kämpar.. 2015 är året vi lyckas!!

Kram

• Fruhn

Dreamz, låter klokt att testa om med morgonurin för att vara säker. Håller tummarna!

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015