Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.
Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.
Jag har sedan tidigare haft lyckan att få en dotter via äggdonation. Vi planerar nu ett syskonförsök och det hela planeras dra igång i december. Vi har tre ägg i frysen, ett tvådagars och två femdagars.
Hej Swede, beklagar missfallet. Men det blir spännande att följas åt, så hoppas vi att det går bra framöver. Vi går på Huddinge Sjukhus.
Inell: jag tänker att det är ett sorgearbete, precis som annars när livet inte blir som man har tänkt sig. På så sätt var det rätt bra med väntetiden på ca nio månader innan vi fick göra första insättningen. Då hann jag bearbeta min sorg över att inte kunna få barn med mina egna ägg. Nu, när jag har min älskade dotter, kommer tankarna självklart ibland, hur hade det varit om hon var från "mina" ägg. Men jag älskar henne mer än något annat och kan också tänka att det behövdes tre personer för denna fantastiska tjej och utan mig, min man och vår donator hade hon ju inte blivit samma underbara tjej :)
Lycka till i din resa!
Vinterprinsessa: hur mycket de förstår beror väl på deras mentaliseringsförmåga, hur mycket de vill lyssna och vi vill berätta för dem. Jag tycker att min man har varit väldigt ödmjuk inför just att han nog inte förstår hur det känns för mig och han är noga med att fråga. Speciellt vid de tillfällen någon säger att vår dotter är lik honom.
Sen är han rätt bra på att påminna mig om att jag ska prata med honom om det är något som tynger mig och inte gå och bära på det själv. Och det ansvaret får ju jag ta, att berätta hur jag känner.
Hur tänker du själv, i och med att frågan dök upp hos dig?
För oss gick kötiden snabbare än vi trodde. Vi fick hjälp med korsdonation och var helt inställda på att hon skulle få donera först, sen skulle det bli vår tur inom tre månader. Men som det blev nu lämnade korsdonatorn och vår donator samma dag :) Vår kötid blev väl ca nio månader.
Nenne, tappa inte hoppet. Jag fick två mindre blödningsperioder men allt gick bra tillslut ändå. Håller tummarna!
Håller tummarna vinterprinsessa!
Hallå! Startade tråden och har känt mig lite som en stalker när jag bara läst och inte kommenterat så mycket. Det är så häftigt att se vilket stöd det finns i dessa grupper! Håller tummarna för att det börjar regna bebisar här snart :)
Vi ska in på fredag för vårt första syskonförsök. Gör i naturlig cykel och sätter in ett femdagars, om det överlever upptiningen.
Hallå! Idag får ni gärna hålla tummarna för att något av våra två femdagars överlever för insättning (och sen gärna fastnar ordentligt också). Vi fick fyra ägg vid äggplock, något de tyckte var lite, men alla fyra blev befruktade. Första ägget busar i vardagsrummet just nu och sen får vi se nu hur det går med resterande tre. Två femdagars och ett tvådagars. Nu gör jag försök i naturlig cykel. Hoppas, hoppas!