• Fruhn

Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015

Dags för en ny tråd för oss som hoppas på att bli föräldrar via äggdonation hösten/vintern 2014-2015.

• Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015
  • Vinterprinsessa

Dreamz och swede: tusen tack!!! Är nervös som sagt.. För ca 1,5 v sen var slemhinnan bara drygt 6 mm o har inte mäts sen dess. Hoppas dom inte "chansar" bara..? Kram!

• swede

Vinterprinsessan, på 1,5 vecka kommer slemhinnan ha vuxit till sig till minst fina 8 mm! Titta på tidpunkten för ditt senaste inlägg här..."22.22"...oj oj oj vilket lyckonummer. 2:or betyder tur och mottaglig Det kommer gå jättebra för dig idag. Lycka till och en massa positiva tankar till dig!

• Vinterprinsessa

Swede: haha tack!! Tänkte inte på alla 2:or :D vi är dessutom mottagarpar nr 2.. Hihi..

Jag undrar hur det funkar, är mottagarparet nr 1 oxå där idag tro? Lite nyfiken :)

• swede

Vinterprinsessan, jag vet inte hur det fungerar när man är 2 mottagarpar, men borde de inte också vara där idag? De är kanske redan där o är klara när ni kommer. Sååå spännande idag!!

• Myra

Så spännande vinterprincessan. Hur många ägg fick donatorn? Får du möjligheten att sätta tillbaka 2 ägg eller något till frysen?

• aspjg

Spännande Vinterprinsessan :) hoppas det gick bra för er idag!

Swede, har du testat igen? Hur tidigt vågar man tjuvtesta? Jag har testdag nästa lördag men vet inte om jag kommer kunna hålla mig tills dess..

Fick brev hem att alla 5 som dom odlade vidare blev nedfrysta. Så vi får väl vara nöjda med resultatet. 8 från början men 2 som inte utvecklades bra 1 till mig och 5 i frysen :)

Ni som ruvat förut, jag är väldigt svullen om magen. Känns som jag är i 9 månaden redan :P Är det medicinerna som orsakar det tro..

• Myra
    aspjg skrev 2014-09-26 17:42:05 följande:

Swede, har du testat igen? Hur tidigt vågar man tjuvtesta? Jag har testdag nästa lördag men vet inte om jag kommer kunna hålla mig tills dess..

Fick brev hem att alla 5 som dom odlade vidare blev nedfrysta. Så vi får väl vara nöjda med resultatet. 8 från början men 2 som inte utvecklades bra 1 till mig och 5 i frysen :)

Ni som ruvat förut, jag är väldigt svullen om magen. Känns som jag är i 9 månaden redan :P Är det medicinerna som orsakar det tro..

Vad spännande och förstår att det är svårt att vänta till testdagens.

5 i frysen är jätte bra. Jag är så van att från mina dåliga ivf försök där jag fått jätte lite. Hur många ägg vid uttag vid donation och hur många brukar det bli i frysen??

Det är trygghet att få till frysen som reserv.
  • Löparnörden
    aspjg skrev 2014-09-26 17:42:05 följande:

Jo medicinerna kan ge rejäla gravidsymtom. Därför det är så jobbigt att ruva, man vet inte om det är äkta symtom eller medicinerna som luras. Been there, done that:)
  • Vinterprinsessa

Halloj! Det gick jättebra idag! Det var två andra par där idag samtidigt som mig men jag fick komma in först så kanske hade vi inte samma donator. Dom var inte så "lika" mig heller :)

Det blev 10 ägg till oss varav 7 befruktades, 3 som hittills såg toppenfina ut och på mån vet vi om några kan frysas ner. 2 ägg sattes in. Jag har fått 2 ägg insatta de andra två gångerna oxå. Nu kan jag bara vänta o hoppas :) Kram!

• swede
    Vinterprinsessa skrev 2014-09-26 22:21:16 följande:

Halloj! Det gick jättebra idag! Det var två andra par där idag samtidigt som mig men jag fick komma in först så kanske hade vi inte samma donator. Dom var inte så "lika" mig heller :)

Det blev 10 ägg till oss varav 7 befruktades, 3 som hittills såg toppenfina ut och på mån vet vi om några kan frysas ner. 2 ägg sattes in. Jag har fått 2 ägg insatta de andra två gångerna oxå. Nu kan jag bara vänta o hoppas :) Kram!

Vinterprinsessan, så kul att höra att allt gick bra. 10 ägg är ju jättebra! Grattis! Nu får du se till att vila och jag ser fram emot att höra fortsättningen. När har du testdag?
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation hösten/vintern 2014-2015