• rere88

Förlossningsdepression

Vad jobbigt för dig :(

Jag fick diagnosen postpartum depression för snart 2v sedan... jag kände nästan på mig att jag hade någon depp.

får du hjälp av sambon med vardagliga sysslor så du kan ligga och vila? Det har underlättat för mig att min sambo tar mer ansvar i hemmet.

visst börjar jag fortfarande gråta för småsaker och har yrselattacker o illamående men jag känner att jag har fler glada tillfällen än innan.

tyvärr är ju depressioner vanligare än man tror efter att man fått barn.

hoppas att du snart mår bättre.

• rere88
    Idis skrev 2014-06-30 03:57:29 följande:

Rere88, vilken hjälp har du fått? Vad baserades eran bådas ångest på, var det någon tanke som utlöste ångesten? För mig är det min totala besatthet av att vår son kan sluta andas..

Läkaren skrev ett intyg så jag får ha min store mer på dagis för att jag ska hinna vila. sen ställer mina föräldrar gärna upp o hjälper till med o passa den store.
    Det är nog allt som hänt som startat det... hade en väldigt jobbig graviditet med ryggont, foglossningar och blödningar. sen kom sonen 7,5 v för tidigt så låg på neo 3v efter han var född. när jag äntligen kommit hem fick min sambo stora problem med sina njurar med smärtsamma attacker..hade ambulansen här två ggr...
Svar på tråden Förlossningsdepression