vinterros skrev 2014-11-23 13:54:07 följande:
Besvärligt att kroppen plötsligt ska bete sig annorlunda när man bara vill att et ska vara som vanligt så man kan ha lite koll :)
Känns tröstande att du säger så, tack! Men det konstiga är att jag inte känner någon ömhet över brösten alls. Brukar ha lite ömma och svullna bröst sista dagarna innan mensen. Men inte nu... vet inte om det är bra eller dåligt. Törstar att se. Ska försöka låta bli att testa innan BIM, då kan man iaf leva på hoppet ram till dess :)
Psyket kan verkligen ställa till det ibland också. I denna process så lägger man ju märke till ALLT - både positivt och negativt. Jag vet att jag många gånger tänkt "hmm, brukar jag känna så där i magen vid denna tidpunkt" för att sedan komma fram till att känslan var så minimal att i en annan period i livet hade jag inte alls överhuvudtaget reflekterat över det haha...
Det där med svullna och ömma bröst innan mens brukar jag också ha. Har inte haft det alls denna cykel. Varken innan eller under mensen. Så jag försöker nu i den mån jag kan att tänka att om jag är gravid så visar det sig förr eller senare oavsett vilka symptom som finns eller inte finns. Och därför testar jag inte heller förrän minst några dagar efter BIM. Helt onödigt innan, tycker jag.
Det är inte många dagar kvar för BIM till dig så du kan nog hålla dig
Och jag håller alla tummar och tår här!!